معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

باید به تجارت جهانی دیجیتال فکر کنیم

مرکزی-کلمه نیوز-معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تمام تلاش دولت سیزدهم بر این است که در این زنجیره ارزش وارد شود و زمینه‌سازی فروش و فروش دیجیتال داشته باشیم، باید حتما به بازارهای دیجیتال و تجارت جهانی دیجیتال فکر کنیم و بتوان همه مولف‌‌ها را در زنجیره ارزش جانمایی کرد.

مریم جلالی در بازدید از بازارچه صنایع‌دستی سرچشمه شهر محلات گفت: «در حوزه بازار فروش محصولات صنایع‌دستی باید چندجانبه شود، یکی از ظرفیت‌ها بازارچه‌ها هستند که بازارچه باید نمادی از تمام میراث‌فرهنگی ملموس باشد تا بتواند گردشگر را ترغیب کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: لازمه این ترغیب این است که تنوع محصولات و شاخص‌سازی و بازار پردازی مختلف وجود داشته باشد تا فروش انجام شود. باید زنجیره تولید از ابتدا تا سبد مصرف مورد توجه باشد تا بتوان ارزآوری و سودآفرینی داشت.‌

جلالی بیان کزد: تمام تلاش دولت سیزدهم بر این است که در این زنجیره ارزش وارد شود و زمینه‌سازی فروش و فروش دیجیتال داشته باشیم، باید حتما به بازارهای دیجیتال و تجارت جهانی دیجیتال فکر کنیم و بتوان همه مولفه ها را در زنجیره ارزش جانمایی کرد.

وی ادامه داد: هنرمندان بعد از دوران کرونا فرصت طلایی برای حضور در بازارهای مجازی و پلتفرم‌ها و سایت‌های مختلف پیدا کردند و ظرف زمان و مکان را شکستند. بازارچه زمان و مکان مشخصی برای بازدید دارد اما در فضای مجازی زمان و مکان خاصی وجود ندارد و وظیفه مسئولین تسهیلگری برای حضور هنرمندان مجازی و ساماندهی حمل و نقل کالا است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مشکل تجارت دیجیتال موضوع حمل و نقل و اعتماد مشتری و نمادهای اعتمادسازی است که باید در راستای رفع این مشکل تلاش کرد.

وی در خصوص بیمه هنرمندان افزود: «متاسفانه سال‌های گذشته هنرمندان، کارگر فصلی محسوب شدند و این نگاه فصلی بودن به هنرمندان باعث شد نتوانیم برنامه‌ریزی دایمی برای بیمه هنرمندان داشته باشیم و تمام تلاش ما این است که در برنامه هفتم توسعه و قو انین مجلس بتوان بیمه هنرمندان را در قالب یک اصل ثابت تبدیل کرد، همچنین باید اشتغال هنرمندان رونقی داشته باشد که خودشان  اقدام به بیمه کنند و افرادی را نیز تحت پوشش دهند.