شناسایی و استخراج ۲۱ قانون مرتبط با تعهدات دولت به شهرداری ها توسط اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد

مدیر کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد گفت: این اداره کل همچون سنوات گذشته با ایجاد کارگروه های متشکل از کارشناسان زبده و خبرگان این امر جهت بررسی و استخراج قوانین فرادستی اعم از قوانین مصوب بودجه سال جاری که به موجب آن دولت موظف و مکلف گردیده تا به تعهدات خود نسبت به مدیریت شهری عمل نماید، احصاء گردید.

به گزارش کلمه نیوز، علی قناویزچی بیان کرد: با توجه به تنوع شرح وظایف و خدمات شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی و غیر دولتی و در راستای ارتقاء خدمت رسانی به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی، این اداره کل تلاش نموده از طریق بررسی و احصاء فرصت های مذکور در قوانین بالادستی، حقوقات خود را برابر فرآیند مربوطه از دولت مطالبه نماید.

مدیر کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد افزود: با بررسی های به عمل آمده از قوانین مرتبط با مدیریت شهری توسط کارگروه های متشکل در اداره مطالبات این اداره کل، در نهایت ۲۱ قانون از مجموع قوانین بررسی شده استخراج و با بررسی این قوانین، تباصر مربوطه در حوزه های مختلف به تفکیک دسته بندی گردید.

وی ضمن ابراز خرسندی از افزایش پنجاه درصدی قوانین مصوب و استخراج شده در سال جاری نسبت به سال گذشته؛ افزود: این دسته بندی بر اساس وظایف معاونت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری به ۴۱ موضوع و ۱۶۲ تبصره و ماده ارتقا یافته و امیدورایم در راستایی خدمت رسانی به شهروندان، احصاء بیشتر حقوقات شهرداری نسبت به سال گذشته صورت پذیرد.

قناویزچی مصوبات سفر ریاست جمهوری و شورای ملی زیارت را از فرصت های شهرداری در سال جاری عنوان کرد و در ادامه گفت: این اداره کل بعد از شناسایی تباصر، طبق دسته بندی و کلاسه شدن موضوعات با سازمان ها و معاونت های مرتبط جهت انجام محاسبات و مطالبات مربوطه از دولت مکاتبه، مذاکره و جلسات متعدد برگزار گردید که بر اساس پیگیری های صورت گرفته، مجموعه جامعی از داده ها و بدهی های دولت به معاونت ها و سازمانهای شهرداری جمع آوری شده است و بر آن هستیم با پیگیری متمرکز و مستمر همچون سنوات گذشته نسبت به حسابرسی و وصول بدهی ها از دولت اقدام موثر نماییم.

مدیر کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد در توضیح تباصر استخراج شده بیان کرد: این تباصر متشکل شده از ۹۴ مورد مطالبات مستقم از دولت، ۲۹ مورد تامین مالی از محل قوانین ملی، ۱۱ مورد موافقت نامه ها، ۵ مورد مولد سازی املاک دستگاههای اجرایی، ۳ مورد طلب از دستگاههای اجرایی و ۲۰ مورد مصوبات سفرهای استانی و شورای ملی زیارت می باشد .

وی افزود: ۴۱ موضوع بدست آمده نیز شامل حقوقات شهرداری از مالیات کالاهای خاص از جمله انواع محصولات دخانی، بنزین و هواپیما و….، اعطای کمک های بلاعوض یارانه ای برای کمک به حمل و نقل عمومی، قوانین مرتبط با بهسازی و بازآفرینی شهری، کاهش آسیب های اجتماعی، ارزش گمرکی کالاهای وارداتی-واگذاری به شهرداری ها، مطالبات سفر ریاست جمهوری، شماره گذاری خودرو ها، طراحی و ایجاد کمربند سبز، اقدامات جهت حفاظت از محیط زیست و …. می باشد .

قناویزچی گفت: امیدواریم با همکاری حوزه های تخصصی شهرداری مشهد مقدس و با پیگیری های ویژه حوزه معاونت مالی و پشتیبانی بخش قابل توجهی از مطالبات شناسایی شده از دولت محقق گردد.