مدیرعامل شرکت گاز استان فارس خبر داد:

توسعه شبکه گاز در پرتو شرکت‌های دانش‌بنیان  پاسداشت حقوق مصرف کنندگان و ارتقا محیط زیست با کنتورهای هوشمند 

فارس_ مدیرعامل شرکت گاز فارس بر استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در راستای ارتقای خدمات به مشترکان گاز استان خبر داد.

کلمه نیوز _ علی اکبر میدان شاهی به اشاره به این موضوع که فرامین رهبر معظم انقلاب در اجرایی سازی شعار سال در دستور کار ویژه قرار گرفته، اظهار داشت: سمینار یک روزه بررسی و هم اندیشی با موضوع معرفی کنتور گازی جرمی حرارتی و سیستم هوشمند قرائت از راه دور با حضور چندین نماینده از شرکت های سازنده به میزبانی شرکت گاز استان فارس برگزار شد.
وی افزود: امور پژوهش شرکت گاز استان فارس با دعوت از شرکت های سازنده کنتورهای هوشمند همواره توجه ویژه‌ای به بروز رسانی خدمات و ارتقا شبکه با رویکردهای علمی و پژوهشی داشته است و این سمینار یک روزه با هدف دانش افزایی، نوآوری و بررسی داده ها برگزار شد.
این مقام ارشد حوزه انرژی در استان فارس با اشاره به برخی از دستاوردهای این نشست تخصصی افزود: در این سمینار شرکت سازنده به ارایه نتایج تحقیقاتی و اجرای پایلوت کنتورها و نوآوری ها و تاییده های دریافتی اشاره داشت و مستندات و کتاب های مرتبط در حوزه کنتورهای هوشمند جهت بررسی به کارشناسان شرکت گاز استان فارس ارایه شد.
میدان شاهی در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت های شرکت های بومی نقش ارزنده ای در ارزآوری، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت نخبگان و در نهایت رشد تولید ناخالص ملی دارد و این در حالی است که با استفاده از کنتورهای هوشمند شاهد رعایت بیش از پیش حقوق مصرف کننده گان، استفاده بهینه از نیروی انسانی، دقت عمل در کنتورخوانی، پاسداشت محیط زیست و موارد این چنینی خواهیم بود.
بر اساس این گزارش شایان ذکر است این سمینار با حضور ۳۵ نفر از کارکنان شرکت گاز استان از واحدهای بازرسی فنی، کالا، اندازه گیری و بهره برداری، ایمنی و سایر واحدهای ذیربط برگزار شد و این جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر علمی و فنی فیما بین شرکت کنندگان پایان یافت.