سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی:

رشد ۳ برابری نذورات مردم به عتبات عالیات طی ۴ ماهه سال جاری

مرکزی-کلمه نیوز-سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از رشد ۳ برابری نذورات مردم استان مرکزی طی ۴ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد.

مظفر صفریان در نشست خبری افزود: طی سال گذشته نیز توجه به توسعه و بازسازی عتبات عالیات توسط مردم استان مرکزی پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ داشته اند.

وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته عتبات عالیات استان مرکزی در سال گذشته می توان به اجرای پروژه نیم ضریح در کنار نذورات نقدی، اهدای دو واحد ملک مسکونی مردم و اهدای ۳۰۰ فقره سند افتخار به خیرینی که اقدام به خرید خشت کردند، اشاره نمود.

صفریان با اشاره به اینکه در اربعین نیز کمک ها در قالب کمک به ۱۴ موکب صورت گرفته است، ادامه داد: برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی نیز در ماه رمضان با مشارکت مساجد و حسینیه ها و سازمان های مردم نهاد توسط عتبات عالیات استان صورت گرفته، ضمن اینکه پنجشنبه های حسینی نیز با اجرای یک برنامه در یکی از مساجد شهر در روزهای پنجشنبه همچنان ادامه دارد.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: در سال جاری اجرای پروژه نیم ضریح دوم سرداب امام زمان( عج) بخش مردانه در دست اجرا است و ۲۶ ستون سرداب امام حسین(ع) در طرح توسعه حرم امام حسین(ع) که کار را یک خیر۱۰۰ درصد انجام می دهد در دست اجرا می باشد.

صفریان افزود: ۶۹ ستون ورودی صحن عقیله بنی هاشم نیز از دیگر پروژه هایی است که با مشارکت خیرین در استان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برای اربعین حسینی ابراز کرد: برای پیاده روی عظیم اربعین تاکنون به ۸۰ موکب در سطح استان مجوز داده ایم که تاکنون ۶۰ موکب برای حضور در نجف، کربلا، کاظمین و مسیر نجف اعلام آمادگی کرده اند، ضمن اینکه در داخل کشور نیز در مهران و ساوه و زرندیه و اراک نیز موکب هایی مستقر خواهند شد.

صفریان اضافه کرد: ستاد اربعین استان شکل گرفته و جلساتی را با موکب داران برگزار کرده ایم.

صفریان گفت: موکب ها در این ایان روزانه ۲۳۰ هزار صبحانه، ۶۰ هزار نهار، ۱۵۰ هزار میان‌وعده و ۶۵ هزار شام از ۱۶ شهریور تا ۲۹ شهریور ماه به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به تعامل ستاد بازسازی عتبات عالیات با خیریه ها یادآور شد: با تامین اجتماعی و بیمارستان قدس جلسه ای در خصوص مراجعین نیازمند به عتبات عالیات برگزار کرده ایم و افرادی که نیاز درمانی داشته و به ستاد مراجعه کرده اند به داروخانه و مراکز درمانی معرفی کرده ایم که
اگر به همین مطلوبی پیش برود می‌توان از این قضیه نیز به نام اهل بیت به مردم کمک کرد.