روستاهای محمودآباد، کوهک و شول شهرستان زرقان و آسیب‌های سیل

فارس_ مدیر بنیاد مسکن شهرستان زرقان ضمن بازدید و بررسی مناطق سیل زده شهرستان زرقان با حضور بخشدار مرکزی این شهرستان از روستاهای محمود آباد، کوهک ۲ و شول بازدید کرد.

کلمه نیوز _ بهروز رزمجویی، مدیر بنیاد مسکن شهرستان زرقان ضمن بازدید نسبت به رفع آبگرفتگی معابر روستا و هماهنگی با دهیاری و اهالی روستا نسبت به ایجاد سیل بند خاکی و خاکریز در بالا دست روستا تاکید کرد.
وی اضافه کرد: بنیاد مسکن در همه شرایط سخت و بحرانی در کنار مردم است و از همه ظرفیت‌های قانونی برای جبران خسارت های سیل بهره گیری خواهد کرد.
لازم به ذکر است؛ از چهارم مردادماه تاکنون ۶۸۷ خانوار و ۳ هزار و ۶۵۴ نفر در استان فارس دچار حادثه سیل شدند و به ۲ هزار و ۵۸۴ نفر امدادرسانی شده است.
در جریان سامانه بارشی اخیر ۲۴ شهرستان استان فارس درگیر سیلاب شدند، در پی بارش‌های اخیر شهرستان‌های زرین دشت، گراش، داراب، نی‌ریز، فراشبند، ممسنی، کازرون، خرمبید، سپیدان، بختگان، خرامه، کوهچنار، فیروزآباد، آباده، مرودشت، شیراز، فسا، ارسنجان، اقلید، استهبان، جهرم، قیر و کارزین، زرقان، خنج و رستم در استان فارس با سیلاب درگیر شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم با بیان اینکه آب و هوای استان فارس همچنان در وضعیت هشدار نارنجی و قرمز است، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان همچنان در حال آماده باش کامل هستند.
محمود رضایی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها مشابه با روزهای قبل شاهد بارندگی به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان بودیم و این بارش ها تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در این مدت شدت بارندگی در مناطق مختلف استان فارس متفاوت بوده است و در شهرستان فراشبند و بختگان بیشترین بارندگی‌ها را داشتیم.
رضایی با بیان اینکه ما مجبور شدیم به دلیل بارندگی‌های پنجشنبه و جمعه یکی از روستاهای پرجمعیت‌ شهرستان بختگان را نیز تخلیه کنیم، افزود: پس از بارش باران، بسیاری از منازل در این روستا دچار آبگرفتگی شدند و به وسایل اهالی روستا آسیب بسیاری وارد شد که البته بافت روستا و ساختمان ها مشکلی نداشت.