بر فراز بام ایران

کوهنوردان فالی قله دماوند را فتح کردند

فارس_ تیم ۹ نفره از کوهنوردان شهر فال استان فارس موفق به فتح قله دماوند موسوم به بام ایران شدند.

کلمه نیوز _ موسی علیزاده، رئیس گروه هیات کوهنوردی فال باستان گفت: در این صعود جمعی تیم کوهنوردان شهر فال موفق شدند قله پنج هزار و ۶۷۱ متری دماوند را از مسیر جنوبی فتح کنند.

علیزاده، سرپرست و لیدر این برنامه ادامه داد: تیم کوهنوردی فال باستان از کمپ کوهنوردی استفاده نکرد و در چادرهای کمپ (شخصی) و در شرایط سخت بیرون از کمپ دماوند منتظر شرایت خوب جوی برای صعود بودیم و موفق به این صعود شدیم.

رئیس هیات کوهنوردی فال باستان گفت: سرکار خانم راضیه هاشمی‌زاده به عنوان اولین بانوی فالی بر بام دماوند ایستاد.

علیزاده در خصوص شرایط آب و هوایی در این صعود نیز اشاره نمود و بیان داشت: در این صعود کاملا شرایط جوی و آب و هوایی را با جناب آقای«هاشمی نژاد» کارشناس هواشناسی کشور در ارتباط بودیم تا ساعت صعودمان تنظیم و بدون بارش و خطر باشد.

در این برنامه کوهنوردی، «موسی علیزاده» رئیس هیات کوهنوردی فال باستان و سرپرست و لیدر برنامه، «سید مرتضی علوی»، «حسین غلامی نژاد»، «سید عباس شفیقی»، «سید محمدحسین جعفری»، «اسد علیزاده»، «سلمان مصدقی»، «وحید خوش سیرت» و خانم «راضیه هاشمی زاده» نائب رئیس هیات کوهنوردی فال باستان(سرپرست کوهنوردی بانوان فال باستان) حضور داشتند.

شایان ذکر است؛ قله دماوند در شمال کشور واقع شده است و با ارتفاع ۵۶۷۱ متر از سطح دریا، بلندترین قله ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است.
دماوند در رتبه‌بندی‌های جهانی نیز دوازدهمین کوه برجسته و مستقل دنیاست.