مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

بازسازی ۱۵۰ ابنیه اولویت دار در استان طی یکسال گذشته

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از بازسازی ۱۵۰ ابنیه اولویت دار طی یکسال گذشته در استان مرکزی خبر داد و گفت : طی یک سال اخیر هشت هزار و 136 مورد انواع پل، آبنما و آبرو بازدید و در سامانه جامع راهداری کشور ثبت شده است که از این بین 150 ابنیه اولویت‌دار بصورت امانی و با استفاده از تخصص مهندسین ابنیه فنی اداره کل و توان لجستیکی ادارات تابعه شهرستان‌ها بازسازی و مرمت شده است.

مهرداد جهانی افزود: مرمت امانی پل‌های استان با بیش از ۱۲ میلیارد تومان صرفه‌جویی انجام شد که حاصل این اقدام جهادی پایداری پل‌ها در سیل مردادماه امسال بود.

وی اظهار کرد: از سال گذشته تمامی ابنیه فنی راه‌های استان طی مراحل مختلف توسط کارشناسان راهداری مورد بازدید و بررسی لازم قرار گرفته و نقاط آسیب پذیر شناسایی شده بود.

وی افزود: پس از آسیب‌شناسی و کدگذاری پل‌ها و شناسنامه‌دار کردن تمامی ابنیه فنی راه‌ها از لحاظ مشخصات فنی و وضعیت سلامت سازه‌ای، با تشکیل اکیپ‌های امانی در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مرمت و بازسازی پل‌ها و آبروهای راه‌های استان عملیاتی شد.

جهانی عنوان کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات به‌عمل آمده در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌ها را تعمیرات اساسی پل های بزرگ با دهانه بالای ۱۰۰ متری “قره چای ساوه”، “پل سفید زالیان” و “جمال آباد شازند” است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی وضعیت پل‌های استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با اقدامات انجام شده برای نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان مرکزی، تا قبل از وقوع سیل، بالای ۹۳ درصد از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بودند که امیدواریم با جذب اعتبارات لازم این رقم را به حداکثر ممکن برسانیم.