«اتللو» در شیراز به روی صحنه خواهد رفت

فارس_ نمایش «اتللو» اثر ویلیام شکسپیر با گروه تئاتر رهبین از بیستم مردادماه بر روی صحنه‌ خواهد رفت.

کلمه نیوز _ دکتر علیرضا بنیادی طراح و کارگردان این نمایشنامه، گفت: بعد از اجرای نمایش «مکبث» در تابستان و پاییز ۹۷، بر آن شدند تا از میان آثار «شکسپیر»، این بار به سراغ نمایشنامه‌ی «اتللو» بروند چرا که در این نمایشنامه مفاهیمی وجود دارد که ارتقای زندگی انسان‌ها، در کنار هم بودن، نفی سو ظن و حسادت‌هایی که ممکن است در دوران معاصر در همه‌ی ما وجود داشته باشد را مد نظر قرار داده است.

وی در پاسخ به این سئوال که شیوه‌ی اجرایی این نمایش چه تفاوتی با سایر نمایش‌های گروه تئاتر «رهبین» دارد به قراردادهایی اشاره کردند که منحصراً در نمایش «اتللو» فی مابین مخاطب و صحنه بر مبنای شرایطی که امروز در جامعه موجود است، ایجاد شده که می‌تواند قابل توجه عموم مخاطبان باشد.

او همچنین دیگر برگ برنده‌ی این‌ نمایش را حضور گروه بازیگرانی دانستند که اغلب یا از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تئاتر و یا از بازیگران برجسته‌ی تئاتر استان هستند.
بنیادی، نفسِ تئاتر دیدن را توام با لذتِ همراه با دریافت مستقیم تماشاگر می‌دانند آن هم به نحوی که تماشاگر می‌تواند بدون واسطه و به صورت زنده و در زمان حال واقعه‌ای را تماشا کند.

دکتر بنیادی گفت: از آنجا که تئاتر یک تجربه‌ی زیستی مشترک را بین مخاطب و صحنه ایجاد می‌کند و منجر به اندیشه و تصمیم گیری در مخاطب می‌شود.

ایشان تمامی تماشاگران تئاتر را تماشاگران و مخاطبانی فرهیخته دانستند و از همه‌ی علاقه مندان به تئاتر دعوت کردند تا از تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ به تماشای نمایش «اتللو» در سالن سبز مجموعه فرهنگی هنر شهر آفتاب بنشینند.

نمایش «اتللو» اثر ویلیام شکسپیر این بار با گروه تئاتر رهبین بر روی صحنه‌ خواهند رفت.

این نمایش به طراحی و کارگردانی دکتر علیرضا بنیادی و تهیه کنندگی محمد شکروی، از تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱، در سالن سبز مجموعه‌ی فرهنگی هنر شهر آفتاب شیراز، بر روی صحنه خواهد رفت.

علیرضا بنیادی، بعد از نمایش موفق «مکبث» این بار با شیوه‌‌ای اجرایی مدرن، به سراغ یکی دیگر از نمایشنامه‌های شکسپیر، «اتللو» رفته، تا خوانشی جدید از داستان عشق و خیانت، رشک و حسد، شک و سو ظن و البته «حسادت» داشته باشد.

در این نمایش بازیگران؛ آرش جمال الدینی، محمد هاشم پور، محمد جمال الدینی، یلدا علوی فر، پریسا بصیری پور، امیرحسین توابی، اسماعیل مرزبان و فاطمه اسماعیل زاده حضور خواهند داشت.

همچنین: نرجس عبودی منشی صحنه و دستیار کارگردان؛ پارسا تحیری و ماندانا جعفری مدیران صحنه؛ امیر بهبودنیا مدیر فنی، کارن کاوه نژاد طراح و مجری پوستر و بروشور، شهرام ولی زاده و مهدی سیاح پور گرافیک و انیمیشن، فرناز فتحی زاده طراح گریم، فرناز فتحی زاده و حمید حامی اجرای گریم، و محمد نقدابادی عکاس و تیزرساز، مهرداد کاویانی با ساخت و دکور، سایر عوامل اجرایی این نمایش خواهند بود.

بلیط فروشی نمایش «اتللو» از ظهر روز چهارشنبه، ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱ در سایت ایران‌تیک آغاز خواهد شد و علاقه مندان به تئاتر در استان می‌توانند جهت تهیه‌ی بلیط به این پایگاه اینترنتی مراجعه کنند.