بیمه شدن حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان

خوزستان - مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغات در استان خوزستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

کلمه نیوز – جهانپور معماریان مدیر شعب بانک کشاورزی خورستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و فرهنگ سازی در استان تلاش شده است تا در این زمینه با رشد حداکثری سطح بیمه شده مواجه باشیم و تا کنون حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغات در استان خوزستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ بیمه گری محصولات کشاورزی در استان افزود: صندوق بیمه بانک کشاورزی بهترین نهاد برای تضمین تولید محصولات کشاورزی در استان است و با توجه به شروع فصل کشت و وقوع اتفاقات غیر مترقبه، بیمه محصولات کشاورزی ضرورت دارد.

معماریان تصریح کرد: موثرترین روش برای تضمین تولید محصولات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی توسط صندوق بیمه بانک کشاورزی است. بیمه محصولات از طریق این صندوق می‌تواند در صورت بروز سوانح طبیعی مانند بارندگی، خشکسالی، سیل، تگرگ و … برای کشاورزان این اطمینان را ایجاد کند که به کمک صندوق بیمه بانک کشاورزی سرمایه بیمه‌گذار به او برگردانده خواهد شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خورستان گفت: در سال زراعی پیش رو تعرفه‌ها و گزینه‌های متعددی با توجه به سطح توانمندی بیمه‌گذار و خطرزایی سال زراعی موجود، برای بهره‌برداران در نظر گرفته شده است تا کشاورزان و دامداران با اطمینان خاطر بیشتر در سال جاری به امر تولید محصولات کشاورزی بپردازند.

وی افزود: همچنین در سال زراعی جدید علاوه بر بیمه محصولات کشاورزی، ۲ میلیون راس دام تحت پوشش بیمه بانک کشاورزی قرار گرفته است.

معماریان در خصوص تعداد بیمه گذاران محصولات زراعی در سال جاری گفت: تعداد ۹۰ هزار و  ۲۳۸ بیمه گذار محصولات خود را تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قرار دادند.