رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

استان مرکزی از لحاظ زیرساختهای بهداشتی وضعیت مطلوبی ندارد

مرکزی-کلمه نیوز-رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی از لحاظ زیرساختهای بهداشتی و درمانی از آلامهای بسیار زیادی رنج می برد.

دکتر سید محمد جمالیان در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، افزود: مشکل اصلی که باعث ایجاد عدم رضایتمندی در مردم می شود بحث ساختار فیزیکی مراکز درمانی استان است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر اراک در شان مردم نیست، اظهار کرد:
بخش ارتوپدی این بیمارستان فضای فیزیکی مناسبی ندارد و این در حالی است که بیمارستان امیرکبیر وضعیت بدتری از ولیعصر دارد.

جمالیان ادامه داد: هزینه نگهداشت ساختمان قدیمی بیمارستان امیرکبیر بسیار زیاد است به دانشگاه علوم پزشکی فشار می آورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمارستان طالقانی نیز همینطور است؛ لذا باید تمام مسولان استان کمک کنند تا مراکز درمانی از این وضعیت نامناسب خارج شود.

وی در ادامه اظهار کرد: کارهای مطالعاتی برای جایگزینی بیمارستان امیرکبیر را آغاز کرده ایم که بعد از به بهره برداری رسیدن بیمارستان ولیعصر باید کار آن آغاز شود.

جمالیان با تاکید براینکه مطالبات استان باید به گوش مسولان در پایتخت برسد، یادآور شد: در استان مرکزی بهترین پزشک، پرستار و دارو وجود دارد اما ساختار فیزیکی مراکز درمانی مطلوب نیست و این موضوع رضایتمندی در مردم ایجاد نمی کند.

جمالیان افزود: در اراک ۳۵ مرکز جامع سلامت استیجاری وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کرونا در استان بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۵ بستری در بخش کرونایی استان وجود دارد که حدود ۲۰ نفر در آی سی یو بستری هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کوران پیک هفتم کرونا قرار داریم، همچنان توصیه بر زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد.