مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مركزي:

ذخیره آب سدالغدیر ساوه به ۷۳ میلیون مترمکعب رسید

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: در حال حاضر 73 میلیون مترمکعب از ظرفیت 270 میلیون مترمکعبی سد الغدیر ساوه پر است و وضعیت این سد بحرانی است.

مهندس عزت اله آمری با اشاره به وضعیت آبی و بارندگیهای اخیر در استان افزود: بارندگیهای اخیر، ۱۳ میلی متر به میانگین بارندگیهای استان افزود.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت سد ساوه به سمت شرایط بحرانی در حرکت است و حدود ۲۶ درصد مخزن سد آب دارد بطوریکه از ۲۷۰ میلیون مترمکعب ظرفیت این سد تنها ۷۳ میلیون مترمکعب آن پر است ولیکن با مدیریت آب موجود تا پایان سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) مشکلی برای تأمین آب شرب و کشاورزی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی ادامه داد: وضعیت سد کمال صالح مناسبت تر است و ۵۰ درصد مخزن سد پر است و نگرانی در خصوص تأمین آب شرب شهر اراک نداریم.

آمری اضافه کرد: در بارندگی های اخیر ورودی به سد کمال صالح نداشتیم، اما حدود ۲٫۵ میلیون مترمکعب بر اثر سیلاب اخیر آب وارد سد ساوه شد و ورودی سد از ۲۰۰ لیتر برثانیه به حدود ۱٫۵ مترمکعب برثانیه رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس پیگیری های انجام شده در سال جاری حدود ۲٫۵ میلیون مترمکعب آب از سد کوچری به عنوان حقابه زیست محیطی رودخانه لعل بار رهاسازی شد.