رهاسازی زنبور براکون برای مقابله با آفات ذرت در رامهرمز

خوزستان - مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: رهاسازی زنبور براکون در سطح ۸۲ هکتار از مزارع شهرستان رامهرمز از ابتدای شهریورماه سال جاری انجام شده است.

کلمه نیوز – فرشا مهرابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز گفت: با عنایت به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی در چرخه غذایی آحاد جامعه و استفاده از کنترل بیولوژیک آفات بعنوان جایگزین سموم شیمیایی، رهاسازی زنبور براکون در سطح ۸۲ هکتار از مزارع شهرستان رامهرمز از ابتدای شهریورماه سال جاری انجام شده است.

وی گفت: زنبور براکون قادر است آفاتی نظیر کرم ساقه‎ خوار، کرم قوزه و برگ‎خوار ذرت را پارازیته کند.

او هدف از اجرای این عملیات را استفاده از روش‌های غیرشیمیایی و بیولوژیک به منظور کنترل بهینه آفات و کاهش مصرف بی رویه سموم و حفظ محیط زیست عنوان کرد.

مهرابی گفت: تلاش‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر بر ترویج استفاده از روش‌های غیر شیمیایی در بین کشاورزان و باغداران معطوف شده است.

او با برشمردن اهمیت استفاده از روش‌های غیرشیمیایی، در راستای حفظ محیط زیست و تولید محصول گواهی شده، گفت: کشاورزان و افراد علاقه‌مند به استفاده از روش مبارزه بیولوژیک با آفات می‌توانند به جهاد کشاورزی رامهرمز مراجعه کنند.

با توجه به اینکه مبارزه بیولوژیک و تلفیقی بهترین روش برای کنترل عوامل خسارت زای گیاهی است آگاهی بخشی و آموزش کشاورزان و باغداران در این زمینه در اولویت قرار گرفته است.