سید محسن موسوی دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا؛

هدف فدراسیون جذب بیماران خاص و پیوند اعضا به سمت ورزش است

مرکزی-کلمه نیوز- سید محسن موسوی دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: هدف فدراسیون جذب بیماران خاص و پیوند اعضا به سمت ورزش است که در ارتقای سلامتی آنها تاثیرگذار است.

سید محسن موسوی در مجمع انتخابی رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی، افزود: در این زمینه همکاری بیشتر پزشکان مورد نیاز است تا بیماران برای حفظ و ارتقای سلامتی به سمت ورزش سوق پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد شایسته با ورزشکاران باید سرلوحه کار باشد، اظهار کرد: استان نیازمند یک انسجام کامل بود و امیدواریم بتوانیم با حضور پوریا اسدی این انسجام را دو چندان کنیم و در نهایت به جلب رضایت حداکثری ورزشکاران دست یابیم.

موسوی ادامه داد: هدف فدراسیون هم بعد قهرمانی و هم بعد همگانی است و وظیفه اصلی این فدراسیون بیشتر در بعد همگانی تالیف می شود؛ چرا که ورزش را برای سلامتی ورزشکاران می خواهیم و عملا ورزش نیاز به دارو در بیماران خاص و پیوند اعضا را کم می کند و میانگین امید به زندگی در این افراد از زمان تاسیس فدراسیون افزایش یافته است.

دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا کشور افزود: برگزاری اردوهای ورزشی در حدر ارتقای سلامتی ورزشکاران تاثیرگذار است و برای بحث اعزام در سال ۱۴۰۲ نیز می توانیم برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

وی یادآور شد: هدف آرامش دادن به ورزشکاران است؛ لذا تمامی برنامه هایی را که برگزار می کنیم سعی می کنیم هزینه ای برای ورزشکار نداشته باشد و هزینه ها را فدراسیون تقبل کند.