عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی استان در اراک باید در اسرع وقت انجام شود

مرکزی-کلمه نیوز- عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی استان در اراک باید در اسرع وقت انجام شود.

فاطمه عزیزآبادی فراهانی بازدید از محل ساخت کتابخانه مرکزی اراک، افزود: این استان به سبب نخبه پروری و ظرفیت فرهنگی و علمی آوازه دارد و بر همین اساس بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی استان در اراک باید در اسرع وقت انجام شود.

وی ابراز کرد: کتابخانه مرکزی درحال ساخت این استان می‌تواند برای علاقمندان این حوزه به پایگاه علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور و به کانون هم افزایی سرمایه‌های علمی و فرهنگی کشور تبدیل شود.

عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه مرکزی درحال ساخت این استان می‌تواند برای علاقمندان این حوزه به پایگاه علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور تبدیل شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی هم گفت: در کتابخانه مرکزی اراک با ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع وسعت ۴۵ خدمت تعریف شده که به علاقمندان مراجعه کننده ارایه خواهد شد.

سکینه خاتون مهدیان پور افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک در سفر رییس جمهوری در نظر گرفته شده که ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار از منابع اعتباری سفر رییس جمهوری و ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع استانی تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی شهر اراک از سال ۹۳ در هفت طبقه با زیربنای بیش از ۱۸ هزار مترمربع و پیش‌بینی بخش‌هایی همانند مرجع، پژوهش، سالن اجتماعات، مخزن کتاب، امانت، کودک، نوجوان، فعالیت‌های جنبی و سالن آمفی تئاتر، آغاز شده است.