فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

دستگیری شکارچی متخلف با رصد در فضای مجازی

مرکزی-کلمه نیوز-فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از شناسایی شکارچی متخلفی که از شکار خود فیلم تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده بود خبر داد.

عباس جودکی گفت: این شکارچی که اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی در منطقه پارک ملی هفتاد قله نموده و کلیپ کوتاهی از اقدام مجرمانه خود را در فضای مجازی منتشر کرده بود با پیگیری ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی و همکاری پلیس امنیت شکارچی غیر مجاز شناسایی و با صدور دستور قضائی دستگیر شد.

وی اظهار کرد: مطابق مواد قانونی شکار و صید، ارتکاب به عمل فوق جرم بوده و امکان مجازات متخلف تا سه سال حبس از سوی مرجع قضایی وجود دارد ، بنابراین متهم برای رسیدگی قضایی با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست به دادستانی استان معرفی گردیده و جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست از این متخلف نیز اخذ خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری نزدیکی که با دستگاه قضایی استان و پلیس امنیت برقرار شده است، هرگونه حیوان آزاری یا شکار جانوران وحشی که تصاویر آنها در فضای مجازی منتشر شود را رصد کرده و متخلفان سریعاً دستگیر و به مقامات قضائی تحویل خواهند شد و هیچ‌گونه اغماضی در برخورد با شکارچیان متخلف وجود نخواهد داشت.