مرتضوی: بحران انرژی اروپا را زمین گیر کرده/ مولفه‌های هویتی را بشناسید

اصفهان_ استاندار اصفهان گفت: توجه به مولفه‌ها هویتی در کنار رشد علمی و پژوهشی دانش آموزان را لازم و ضروری دانست.

رضا مرتضوی صبح پنجشنبه در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار داشت: این جشنواره‌ها در تمام کشورهای دنیا با اهدافی برگزار می‌شود و این جشنواره باهدف تقویت روحیه پژوهش، کاربردی سازی علم، گرد هم آوردن استعدادها، کمک به بار نشستن توانمندی دانش‌آموزان و الگوسازی نوجوانان برای همسالان به انجام رسید.

وی افزود: باید با رویکرد برآیندی به مسئله جشنواره‌ها نگاه کنیم که ماحصل آن برای فرهنگ و تمدن کشور ما خواهد ماند و سکویی برای تقویت نظام سلطه نمی‌شود، همچنین باید توجه کنیم این جشنواره چگونه باعث وسعت و افزایش دامنه استعدادیابی می‌شود و می‌تواند در جنبه‌های مختلف فرصت ارتباط سازی با مؤلفه‌های هویتی ایجاد کند.

استاندار اصفهان ابراز داشت: اگر دانش‌آموز در یک فرایند با مؤلفه‌های هویتی خود ارتباط عمیق پیدا کرد، نتیجه این می‌شود که ۶ هزار دانش‌آموز برای دفاع از این کشور قد علم می‌کنند و در مقابل کشوری که قریب ۴۵ کشور حامی آن هستند تا انقلاب یک شکور را زمین بزنند، می‌ایستند و این دستاورد بزرگ را دارد.

مرتضوی اضافه کرد: در وضعیت فعلی بحران انرژی کشورهای اروپایی را زمین‌گیر کرده، جنگ روسیه و اوکراین باعث شده کشورهایی که خود را اقتصاد بزرگ می‌دانستند کاسه گدایی و چه کنم بعد از چند ماه به دست بگیرند و اگر نگاهی به تاریخ و تمدن ایران داشته باشیم شأن و منزلت خود را بیشتر درک می‌کنیم و باید نگاه این نگاه منزلت ایران در این جشنواره‌ها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر ما ضمن شناسایی قبل، در حین و بعد از جشنواره برنامه‌ریزی نکنیم که آینده‌سازان و مالکان آینده را مؤلفه‌های هویتی خود را نشناسند و ظرفیت آن ایجاد نشود نمی‌توانیم به همه اهداف این جشنواره‌ها دل ببندیم، شاید صورت ظاهری هدف جشنواره انجام شود؛ اما اگر می‌خواهیم رویداد بزرگی رخ دهد باید استعدادها دست‌به‌دست دهند و یک اتفاق قلبی بیفتد، اتفاق‌های قلبی بوده است که ایران را نجات داده است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: می‌دانم با نگاه جامع، وزیر آموزش و پرورش به این موضوع توجه می‌کند، زیرا با رشد دانش‌آموزان و با حضور در جشنواره، شاخص می‌شوند و می‌توانند الگو باشند، همچنین مواظب باشید رشد ما کاریکاتوری نباشد، وقتی رشد کاریکاتوری است که نگاه تک‌بعدی به رشد داشته باشیم، اگر برنامه‌ریزان توجه نکنند ظرفیت دانش‌آموزان از بین می‌رود و باید توازن شخصیتی رخ دهد.