سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

نمایشگاه محیط زیست فرصت ارائه ایده های خلاقانه شرکت های دانش بنیان است

مرکزی-کلمه نیوز- سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: نمایشگاه محیط زیست فرصت ارائه ایده های خلاقانه شرکت های دانش بنیان در حوزه محیط زیست است.

مهدی مصطفوی افزود: بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با نگاه ویژه به شرکت های دانش بنیان، فن آوری های نوین در حوزه محیط زیست و کسب و کارها و مشاغل سبز و همچنین ارائه دست آوردهای محیط زیستی دولت سیزدهم، در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست باشعار ” محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه ” با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۲ مهرماه سالجاری در محل مجتمع نمایشگاهی گفتگو تهران برگزار خواهد شد.

مصطفوی با اشاره باینکه چالش‌های نوظهور عرصه محیط زیست در سطح ملی و بین‌المللی، ضرورت بهره‌مندی از فعالیت‌های دانش بنیان را دو چندان می‌کند. افزود: حضور صنایع و شرکت های دانش بنیان حوزه محیط زیست در این نمایشگاه می تواند به همفکری و هم افزایی و رشد هر چه بیشتر در بهبود توسعه پایدار کشور و استان بیانجامد.

وی بیان داشت: ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه محیط زیست، کمکی موثر به محیط زیست برای وابستگی کمتر به منابع طبیعی و تجدیدناپذیر و جلوگیری از تخریب های بی رویه و بحران های محیط زیستی خواهد داشت .
وی افزود: همچنین مدیریت بهره وری انرژی و انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری ، نظارت و اجرای پروژه های زیست محیطی، بانکداری الکترونیک، پروژه های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازه گیری و فناوری های آزمایشگاهی، حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف سوخت، استانداردهای روز محیط زیست در حوزه های مختلف، اقدامات زیست محیطی صنایع، حفظ منابع طبیعی، ساختمان سازی سبز و مدیریت آب و فاضلاب و سایر زمینه های فنی، مهندسی و فناورانه از مهمترین زمینه های حضور فعالان و علاقه مندان در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست خواهد بود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان ضمن دعوت از صنایع استان برای حضور فعال در این نمایشگاه یادآور شد: این نمایشگاه فرصتی مناسب در اختیار صنایع استان و شرکت های دانش بنیان قرار خواهد داد تا بتوانند با ارائه تولیدات نوین و تجارب خود در عرصه بین المللی و ملی به تبادل تجربه و دانش بپردازند.