مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

ظرفیت قطارهای اربعین دوبرابر شد/ راه آهن شلمچه بصره در مرحله عمرانی است

خوزستان - مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به حجم زائران طی ده روز گذشته قطارهای تهران به خرمشهر را سه برابر کردیم.

کلمه نیوز – سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از روند خدمات رسانی راه آهن در مرز شلمچه، اظهار کرد: در ایام اربعین نسبت به تابستان برای مسیر تهران به اهواز، خرمشهر و کرمانشاه تعداد قطارها را دو برابر کردیم.

وی با اشاره به افزایش سه برابری قطارها در ایام اربعین افزود: این حجم بی نظیر بوده و در صورت نیاز افزون بر قطارهای فوق العاده سه برابری، یک قطار دیگر را نیز در مرز مستقر می کنیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به به استقرار ریل باس در مسیر پایانه خرمشهر-شلمچه، یادآور شد: یک ریل باس از مرز شلمچه در حال خدمت رسانی رایگان به زائران‌ حسینی است.

جابه‌جایی۱۳۰ هزار زائر توسط راه آهن جنوب، خط آهن شلمچه بصره در مرحله عمرانی است

صالحی با بیان این که هر ریل باس حدود ۶٠٠ مسافر را در خودجای می‌دهد، گفت: از پایانه شلمچه تا خرمشهر ١٠٠ تا ١٣٠ هزار مسافر در این ایام جابه جا شده اند.

وی آخرین وضعیت راه آهن شلمچه_ بصره توضیح داد: از دی ماه تفاهم نامه ای در این زمینه به امضا رسید و همچنین موانعی در مسیر قرار داشت که سعی داریم برطرف کنیم.

وی گفت: علاوه بر آن دولت عراق در شرایط ثبات نیست، اما ما در این شرایط مذاکرات را پیش بردیم و به موازات آن در حال مطالعات عمرانی برای احداث خط هستیم.

به گزارش کلمه نیوز، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظهر یکشنبه بیست و هفتم شهریور ماه در سفری یک روزه با هدف بررسی روند خدمات رسانی راه آهن جنوب به زائران اربعین حسینی و جابه‌جایی آنها تا مرز شلمچه در رأس هیأتی وارد اهواز شد.

 

خبرنگار: مهدی ربیع