فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان:

دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دینداری و استقامت مردم ایران است

هرمزگان/ کلمه نیوز-فرمانده سپاه امام سجاد(ع) با بیان اینکه دفاع مقدس را مظهر حماسه، معنویت، دینداری و استقامت مردم ایران است گفت : این هفته مظهر ایثار و از خود گذشتگی، تدبیر و حکمت و آرمان خواهی است.

سردار اباذر سالاری در نشست خبری با رسانه های ملی و محل هرمزگان افزود: رژیم منحوس بعثی به زعم باطل خود ، با هدف تمام کردن کار ملت و کشور ایران ظرف مدت یک هفته، وارد جنگ با ایران اسلامی شد در حالی بیش از ۳۰ روز پشت مرزهای ایران ماند و با مقاومت نیروهای مردمی و جمع قلیلی از نیروهای محلی نظامی آن منطقه و مرزها مواجه شد.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری؛ هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست؛ گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج، مصرف و سرمایه گذاری کند.
فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان تصریح کرد: دشمنی که آمده بود تا یک هفته‌ای، ملت ایران را به زانو در بیاورد، هشت سال پشت مرزهای این کشور ایستاد و جوانان غیور از جان گذشته این مرز و بوم توانستند در این مدت هشت سال ژ دشمن را به عقب برانند و آن را تهدید کنند به گونه ای که فرصت خطای دیگری به دشمن ندادند.

سردار سالاری در بخش دیگر از سخنان خودگفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه آخر صفر و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام علی بن موسی الرضاعلیه السلام، رویکرد برنامه‌های این هفته متناسب با شرایط دهه آخر ماه صفر برنامه ریزی شده‌است.

وی ادامه داد:بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی، نظامی، عمرانی و … ویژه هفته دفاع مقدس در سراسر رده‌های سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

سردار سالاری گفت:  رویکرد برنامه‌های این هفته، با محورهای مختلفی اعم از حماسه آفرینی و مجاهدت رزمندگان و شهدای والامقام هفته دفاع مقدس، ترسیم سازی جنایت های رژیم بعثی و زورگویان و حامیان این رژیم منحوس، شکوفایی، خلاقیت و ابتکار مردم، جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در پاسداشت انقلاب اسلامی خصوصا دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی و قهرمان پروری از الگوهای واقعی نظام مقدس است.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان به روزشمار برنامه‌های هفته دفاع مقدس کرد و افزود: نخستین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس نامگذاری شده است. در این روز، که آغازگر هفته دفاع مقدس است رژه ملی دریایی و زمینی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد، البته این رژه در سطح ملی در دو نقطه از کشور از قبیل تهران با حضور رئیس جمهور و در بندرعباس نیز با حضور شخصیت‌های ملی برگزار می شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که روز پنجشنبه روز پاسداشت شهدای والامقام است، در اولین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا با حضور مسوولان، مردم و خانواده های شهدا در سراسر استان برگزار خواهد شد. همچنین در این روز با جانبازان و ایثارگران نیز دیدار انجام می شود.

سالاری در ادامه از برپایی نمایشگاه بخشی از دستاوردهای دفاعی و نظامی نیروهای مسلح در ساحل بندرعباس خبر داد و گفت: بازسازی عملیات والفجر ۸ در ساحل صدف بندرعباس، حضور راویان دفاع مقدس در مراکز آموزشی با هدف تبیین دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس، توزیع ۵ هزار بسته لوازم تحریر در بین محصلان و دانش آموزان کم برخوردار از جمله این برنامه‌های شاخص است.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان ابراز داشت: در بیست و هفتمین نهضت مواسات، بیش از ۳۰هزار بیسته معیشتی میان محرومان توزیع خواهد شد. همچنین توزیع بیش از ۲۸سری جهیزیه به نوعروسان به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته در هرمزگان خواهد بود.

سردار سالاری اجرای مسابقات بومی و محلی در قرار گاه تحول محلات و نشست های صمیمی فرماندهان با جوانان و تمام رده‌های مختلف و آذین بندی و فضا سازی مجموعه‌های فرهنگی و همچنین دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان و برگزاری برنامه های ورزشی و نظامی را از دیگر برنامه های  هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

انتهای پیام/