معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

دانشگاه علمی کاربردی ظرفیتهای علمی ارزشمندی دارد

مرکزی-کلمه نیوز-معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه علمی کاربردی ظرفیت‌های علمی ارزشمندی دارد که می‌تواند در توسعه کشور و ارتقای مهارتهای علمی دانشجویان تاثیرگذار باشد.

سلیمان عباسی در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در اراک، افزود: انقلاب ایران اسلامی، انقلاب فرهنگی و عقیدتی و برگرفته از باورهای درونی بود و به همین خاطر در مسیر حرکت آن مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی ایجاد شد.

وی ابراز کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانش و علم را به عمل تبدیل کرده و به تعبیر دیگر، نتایج علمی بودن در این مجموعه در جامعه به ظهور رسیده است.

عباسی ادامه داد: ۵۷۰ مرکز جامع علمی کاربردی در کشور فعالیت دارند که هر مرکزی می‌تواند یک مسئله کشور را حل کند یا برای آن راه حل ارایه دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: جهاد تبیین چهار ویژگی شامل واجب، قطعی، فوری و عینی دارد که دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند در این حوزه‌ها نقش آفرین باشد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی نیز گفت: دانشگاه جامع باید مهارت افزایی داشته باشد و این دانشگاه به خاطر چابکی و نداشتن هیات علمی می‌تواند اثربخشی مطلوب برای جامعه داشته باشد.

علیرضا نظام آبادی افزود: استان مرکزی صنایع بی‌نظیری از نظر، تنوع و تولید دارد اما در شان استان مرکزی نیست که برخی صنایع آن در فشار مالی، قد خم کنند و لازم است از ظرفیت این دانشگاه بیشتر استفاده شود.

وی اظهار داشت: کشور توانسته در بخش‌های نظامی و پزشکی موفقیت‌هایی را کسب کند زیرا در این دو مجموعه ریشه‌ای کار شده است، بنابراین باید همه تلاش‌ها در بخش‌های اصولی مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی جایگاه ویژه‌ای دارد و با توجه به اشتغال و کاربردی بودن آموزش‌ها نیاز است نیروهای متخصص و متعهد را تربیت کند.

سید مجتبی آل یاسین با اشاره به اینکه توجه ویژه به محیط کاربردی و علمی از سیاست‌های دولت سیزدهم است که به آن باید پرداخته شود، افزود: باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و نیز سند تحول دولت انقلابی توجه شود.

در این آیین از زحمات «مهدی رئوفی» قدردانی و «علیرضا نظام‌آبادی» به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی معرفی شد.