رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد:

حمایت مجموعه دانشگاه از ظرفیت نخبگان در شرکت های دانش بنیان

فارس_ نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

کلمه نیوز _ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست صبح امروز ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، با اشاره به نقش نخبگان در توسعه و خودکفایی کشور گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ظرفیت و توانمندی نخبگان در شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید مسئله اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان را جدی بگیریم، اظهار کرد: حمایت و همکاری با شرکت های دانش بنیان و استفاده از نوآوری ها و تولیدات محصولات سلامت محور در دستور کار ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

او همچنین با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه تولیداتی که محصول شرکت های دانش بنیان کشور است، باید ترویج شود و یکی از قلم های عمده ترویج این است که در دستگاه های دولتی، جز محصول این شرکت ها، محصول دیگری به کار نرود، از استفاده از محصولات سلامت محور باکیفیت و استاندارد شرکت های دانش بنیان در مجموعه دانشگاه، تاکید کرد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس اظهار کرد: امروزه جوانان کشور در قالب شرکت های دانش بنیان در توسعه علم و فناوری دستاوردهای قابل توجهی داشتند که نیاز است بیش از پیش از این نخبگان در راستای پیشرفت و ارتقای اقتصاد کشور حمایت کرد.

دکتر سید وحید حسینی همچنین در این نشست با اشاره به برخی از بندهای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، چالش های این شرکت ها را بررسی و برای تسریع در رفع آن تاکید کرد.

در نشست صبح امروز ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، یکی از پژوهشگران در زمینه تصفیه آب و بررسی راهکارهای اجرایی مرتبط با بهره گیری از آن توضیحاتی ارایه داد که از سوی مسوولان دانشگاه راهنمایی های لازم انجام شد

همچنین معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در این نشست به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون ارتقای فعالیت ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی پرداختند.

شانزدهمین نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، صبح روز پنجشنبه هفتم مهر ۱۴۰۱، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.