مکزیک فیلمِ ایناریتو را به اسکار فرستاد

گروه فرهنگی:کشور مکزیک فیلم تازه آلخاندرو گونزالس ایناریتو را به عنوان نماینده خود به اسکار فرستاد.فیلم جدید آلخاندرو گونزالس ایناریتو با نام کامل «باردو، وقایع نگاری دروغین یک مشت حقیقت» که اولین بار در جشنواره ونیز امسال رونمایی شد، از سوی مکزیک به عنوان نماینده این کشور به اسکار دوره نود و پنجم فرستاده شد. […]

گروه فرهنگی:کشور مکزیک فیلم تازه آلخاندرو گونزالس ایناریتو را به عنوان نماینده خود به اسکار فرستاد.فیلم جدید آلخاندرو گونزالس ایناریتو با نام کامل «باردو، وقایع نگاری دروغین یک مشت حقیقت» که اولین بار در جشنواره ونیز امسال رونمایی شد، از سوی مکزیک به عنوان نماینده این کشور به اسکار دوره نود و پنجم فرستاده شد.

فیلم «باردو» قرار است از روز ۲۷ اکتبر در سینماهای مکزیک روی پرده سینماها برود و ۴ نوامبر نیز در سینماهای آمریکا به نمایش در بیاید. این فیلم روز ۱۶ دسامبر در پلتفرم نتفلیکس عرضه می شود.«باردو» اولین ساخته ایناریتو بعد از سال ۲۰۰۰ و فیلم «عشق سگی» است که تماما در کشور مکزیک زادگاه این کارگردان فیلمبرداری شده است.

این فیلم به نویسندگی مشترک ایناریتو و نیکلاس جیاکوبونه و با فیلمبرداری داریوش خنجی که به صورت ۶۵ میلی متری ساخته شده است، درباره یک روزنامه‌نگار و مستندساز مکزیکی است که به زادگاهش برمی گردد و در حالی که با هویت و مسائل خانوادگی‌اش دست و پنجه نرم می‌کند، در یک بحران هستی گرایانه قرار می گیرد.
کشور مکزیک سال ۲۰۱۸ با فیلم «رُما» به کارگردانی آلفونسو کوارون برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بین الملل شد.