کاهش عوارض صادرات گوجه فرنگی زراعی از فارس

فارس_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کاهش عوارض صادرات گوجه فرنگی غیرگلخانه ای از این استان خبر داد و گفت: عوارض صادرات این محصول مطابق تعرفه اعلامی در خردادماه و به میزان هر کیلوگرم 60 هزار ریال تعیین شده است.

کلمه نیوز _ مجتبی دهقان پور تصریح کرد: در بیست و دوم آبان ماه بخشنامه ای از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به مدیرکل دفتر صادرات گمرک ابلاغ شده بود که بر اساس این بخشنامه میزان عوارض صادراتی از تاریخ ابلاغ تا پایان آذرماه برای گوجه فرنگی غیرگلخانه ای ۱۰۰ درصد قیمت پایه صادراتی تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه تعرفه جدید موجب عدم برداشت گوجه فرنگی از مزارع به دلیل عدم تقاضا شده بود، اظهار کرد: با هدف حمایت از کشاورزان و جلوگیری از دست دادن بازارهای صادراتی با پیگیری های صورت گرفته توسط این سازمان، حمایت استاندار فارس و دستور وزیر جهاد کشاورزی عوارض صادرات این محصول کاهش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه میزان صادرات مجاز گوجه فرنگی غیرگلخانه ای این استان تا سقف ۲۰درصد از تولید هرماه مشخص شده است، گفت: به منظور تعیین سقف مجاز صادرات ماهیانه گوجه فرنگی غیرگلخانه ای کمیته ای ذیل کارگروه تنظیم بازار استان فارس به دبیری این سازمان تشکیل شده است.