سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی:

جمعیت هلال احمر آماده کمک به خانواده ها برای پیشگیری از اعتیاد است

مرکزی-کلمه نیوز-سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: جمعیت هلال احمر استان مرکزی آمادگی لازم جهت کمک به خانواده ها در راستای پیشگیری از اعتیاد را دارد.

دکتر علیرضا شهرجردی، در ششمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی در اراک افزود:جمعیت هلال احمر به دنبال راه اندازی خانه های هلال با هدف آموزش مستقیم به روستاییان در تمام روستاهای استان است که در صورت محقق شدن این مهم، این ظرفیت برای آموزش به خانواده روستاییان آماده همکاری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌باشد.

وی ابراز کرد: مانور نه به اعتیاد و مانور اعتیاد نزدیک است، از برنامه های در حال اجرا برای جوانان در سطح استان مرکزی می‌باشد، ضمن اینکه جمعیت هلال احمر با ظرفیتی متشکل از گروه های مختلف داوطلبان و امدادگران آماده همکاری در جهت کمک به آموزش خانواده برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید سازمان های حمایتی کنار خانواده های آسیب پذیر باشند و با کمک یکدیگر به حل انحراف های فکری، اخلاقی و خانوادگی و در نتیجه باعث جلوگیری از مصرف مواد مخدر و بروز ناهنجاری در این خانواده ها شوند.

شهرجردی گفت: طرح کمک به محله های آسیب پذیر شهر اراک در دستور کار است که با کمک یک نیکوکار ۷۰۰ بسته حمایتی برای توزیع در این مناطق برای فاز اول آماده شده است.