مشاور اسد: ترکیه و آمریکامی‌خواهند مزدوران در منطقه بمانند/ هدف آمریکا جداسازی کشورهای عربی است

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد، اشغالگران ترکیه با بهانه های واهی به دنبال این هستند که تروریست‌های وابسته به خود را در شمال غرب سوریه نگه دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور ویژه رئیس جمهوری سوریه گفت: این اقدامات اشغالگران هم در منشور سازمان ملل و هم در کنوانسیون‌های بسیاری در سطح بین‌المللی مردود اعلام شده است. زیرا هیچ کشوری حق دفاع از امنیت خود را در داخل کشورهای دیگر ندارد.

وی همچنین اظهار کرد: رژیم ترکیه به تعهدات خود با روسیه پایبند نیست و با بهانه‌های واهی به دنبال دستیابی به جاه‌طلبی‌های خود در سوریه و عراق است. پس از شکست جنگ تروریستی علیه سوریه، ترکیه و آمریکا به دنبال این هستند که مزدوران را در منطقه نگه دارند.

شعبان در ادامه گفت: سوریه در آستانه آزادسازی منطقه التنف بود، اما آمریکا مستقیما برای نگه داشتن تروریست‌ها در آنجا وارد عمل شد. هدف آمریکا از حفظ اشغال التنف، قطع رابطه سوریه، عراق و اردن و جداسازی کشورهای عربی از یکدیگر است.

وی همچنین در اظهارات خود به تداوم محاصره اقتصادی علیه مردم سوریه اشاره کرد.

شعبان ادامه داد: هدف از جنگ‌هایی که امروز غرب به راه انداخته تکه تکه کردن کشورهای منطقه است.

وی افزود: عملیات نظامی ویژه روسیه برای حفاظت از دونباس ثابت کرده است که روابط فیما بین سوریه و روسیه قوی‌تر از همیشه شده است.

مشاور ویژه رئیس جمهوری سوریه همچنین در اظهارات خود بر تداوم روابط مستحکم سوریه با روسیه تأکید کرد. 

شعبان گفت: سوریه تحت رهبری رئیس جمهور بشار اسد، بر توسعه تلاش‌های مشترک عرب تمرکز دارد و آنچه بین سوریه، الجزایر و عمان در حال پیش بردن است، گام‌های واقعی برای توسعه همکاری عربی است.

وی عنوان داشت: سوریه با همکاری دوستان و متحدانش در طول سال‌های جنگ علیه این کشور ایستادگی کرده و خواهد کرد. ما از فرهنگ و آینده خود در مقابل کشورهای غربی که به دنبال هژمونی و تسلط بر منطقه ما هستند، دفاع می‌کنیم.

مشاور رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: سوریه یکپارچه و متحد باقی خواهد ماند و به هیچ وجه قابل تجزیه نیست و این امری قطعی است. فارغ از اینکه اشغالگری چقدر به طول بیانجامد، سوریه هرگز حتی یک وجب از سرزمین خود را واگذار نمی‌کند.

انتهای پیام