در اراک صورت گرفت؛

بررسی مشکلات کتابخانه امیرالمومنین(ع) اراک با حضور فرماندار شهرستان

مرکزی-کلمه نیوز-فرماندار اراک به همراه سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان از کتابخانه امیرالمومنین(ع) شهر اراک بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات این کتابخانه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، امیر هادی، فرماندار شهرستان اراک به همراه سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ محسن اکبری، مشاور استاندار مرکزی؛ عباس خسروانی، عضو شورای اسلامی شهر اراک و مجتبی سروش، پیشکسوت عرصه کتابخوانی و فعال فرهنگی از کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع) بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات این کتابخانه قرار گرفت.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از روند احداث و واگذاری کتابخانه امیرالمومنین(ع)، گفت: با حمایت‌های امام جمعه محترم و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، فضایی مناسب از ساختمان ستاد جهت ایجاد کتابخانه در نظر گرفته شد. این کتابخانه با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به صورت مشارکتی آغاز به کار کرد و سپس با انعقاد تفاهم نامه ای به صورت کتابخانه نهادی اداره شد و با رعایت مقررات اداری، تمایل داریم این همکاری ادامه یابد.

مهدیان پور گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیتی کوی شهید علم الهدی و بلوار شهیدان جهان پناه شهر اراک، وجود یک باب کتابخانه بسیار ضروری است و امیدواریم با حمایت بیشتر از این کتابخانه‌ عمومی، بتوانیم خدمات رسانی به شهروندان عزیز را ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ترویج کتاب و کتابخوانی از مهم ترین مصادیق امر به معروف است و کتابخانه امیرالمومنین(ع) با ارائه خدمات متنوع، توانسته نیازهای مطالعاتی مردم منطقه را برطرف کند.

فرماندار اراک نیز در این جلسه گفت: هرچه دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه بیشتر شود، جرایم و آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت و وظیفه همه ما این است که تلاش کنیم کتابخانه به خدمات و فعالیت‌های خود ادامه دهد.
امیر هادی با اشاره به کمبود کتابخانه در شهرستان اراک و عدم دسترسی مناطق پرجمعیت به کتابخانه عمومی، بر لزوم حمایت حداکثری از کتابخانه های عمومی با کمک شهرداری‌ها تاکید کرد.

هادی گفت: با همکاری و مساعدت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، فعالیت کتابخانه امیرالمومنین(ع) ادامه دار خواهد بود و جای هیچ گونه نگرانی برای اعضاء و مراجعین این کتابخانه وجود ندارد.
وی بر ضرورت توجه همگانی به حوزه فرهنگ به ویژه توسعه سرانه کتابخانه تاکید کرد و گفت: تقاضا داریم مجموعه مدیریت شهری به عنوان متولی شهر در خصوص توسعه سرانه کتابخانه‌ها کمک کند. همچنین باید از ظرفیت‌های موجود به ویژه کمک خیرین برای توسعه سرانه کتابخانه‌ها استفاده شود.

عباس خسروانی، عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز در این جلسه گفت: اعتقاد ما بر این است که کتاب و کتابخوانی در سبد فرهنگی خانوار قرار داشته باشد و دیدگاه شورای اسلامی شهر به کتاب و کتابخوانی دیدگاه تکلیفی و شرعی است.

خسروانی افزود: با توجه به اینکه نیم درصد از درآمد شهرداری به اداره کتابخانه‌های عمومی تعلق دارد، شورای اسلامی شهر در سال گذشته مبلغ ۲۳ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی پرداخت کرده و امسال نیز ۱۰ میلیارد ریال در شش ماه نخست به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهر اراک واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با جدیت از ادامه فعالیت کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع) شهر اراک حمایت خواهیم کرد و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی تلاش می کند مشکلات به وجود آمده در اسرع وقت برطرف شود.

در این بازدید پیرامون وضعیت کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع) شهر اراک و راهکارهای قانونی حل مشکلات بحث و تبادل نظر شد و اعضای کتابخانه در دیدار با فرماندار شهرستان به بیان مشکلات به وجود آمده پرداختند و درخواست کردند که خدمات این کتابخانه به نحوه مطلوب ادامه داشته باشد.