ساخت و بازسازی ۳ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

هرمزگان/ کلمه نیوز-مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی 3 قطعه تخصصی در این نیروگاه، با استفاده از توان داخلی و در راستای رفع موانع تولید،خبر داد.

داریوش محمودی عنوان کرد: در راستای اجرای تعمیرات نیمه‌اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره یک بخار و با استفاده از توانمندی و دانش متخصصان این نیروگاه، ساخت و بازسازی تجهیزاتی مانند دیفیوزر هوا، فیلتر آب‌شیرین‌کن و گریتینگ نگه‌دارنده بسکت‌های سرد لانگستروم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ساخت و بازسازی این تجهیزات که قبلا توسط شرکت پیمانکار صورت گرفته بود، با تلاش و همت متخصصان اداره کارگاه‌های عمومی این شرکت، در داخل نیروگاه ساخته شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: ساخت این تجهیزات در قالب ۳ پروژه، به‌ترتیب، ۶ عدد فیلتر آب‌شیرین‌کن، ۲۰ عدد دیفیوزر و ۲۴ عدد گریتینگ نگه‌داری بسکت‌های سرد،  تماما با وسایل داخل میسر شد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در تعمیرات اساسی و نیمه‌اساسی واحدها، تمایل شرکت‌های دیگر را در به‌کارگیری از مهندسان نیروگاه دوچندان کرده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل، بهترین گزینه برای تامین قطعات جهت تولید برق پایدار، حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی و ریالی است، که با خودباوری متخصصان این نیروگاه، تاکنون محقق شده است.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و دو واحد گازی به‌ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

 

انتهای پیام/