نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

خیرین مدرسه‌ساز‌ در توسعه و اصلاح اجتماعی نقش آفرین هستند

مرکزی-کلمه نیوز-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خیّرین مدرسه‌ساز‌ در توسعه و اصلاح اجتماعی نقش آفرین و سهیم هستند و به همین دلیل این امر مقدس از بهترین ذخیره‌ها برای آخرت است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز در بیست و چهارمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان مرکزی افزود: نوسازی، بازسازی و ساخت مدارس با کیفیت یکی از ارزشمندترین کارها است که در این مسیر باید به ساخت بر اساس سازه‌های جدید و سنت‌ها نیز توجه شود.

وی ادامه داد: مکان‌یابی مدرسه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در طراحی‌ها به اقلیم و قرارگیری مکان آموزشی در کمترین معرض آلودگی هوا و ایجاد فضای سبز نیز توجه جدی شود و کاهش هزینه‌ها، بهترین کیفیت و بالاترین خدمات در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی اظهار داشت: نشاط در مدرسه سازی از دیگر ضروریات است و باید فضاهای آموزنده در راستای کارآموزی و مهارت آموزی نیز در این فضاها ایجاد شود.

وی بیان کرد: خیّرین مدرسه ساز انتخاب هوشمندانه ای کرده اند، هر چند کار خیر بسیار فراوان است، اما این قشر در بنای مدرسه سهیم می شوند که این کار به نوعی سهیم شدن در آینده سرزمینی، پیشرفت و توسعه کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: خیرین مدرسه ساز در سراسر میهن اسلامی با همت های بلند، اراده آهنین و تلاش شبانه روزی در امر مقدس مدرسه سازی فعالیت دارند و این قشر اجر کار خود را از خداوند دریافت می کنند.

وی گفت: بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی، پس از فروکش کردن ۲ ساله شرایط کرونایی و با حضور جمع کثیری از خیران برگزار شده است که امید این شرایط حفظ شود و جامعه بار دیگر گرفتار این بیماری نشود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به زندگی شهید پزشک مدافع سلامت و خیر مدرسه اراکی، دکتر شهید «غلامحسین نادری» افزود: این شهید بزرگوار در طول عمر با برکت خود همواره در مسیر کارهای خیر قدم برداشت و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عمل پیوند موفق کلیه داشت و امروز پس از آسمانی شدن، قدم‌های خیر این خّیر و خانواده ایشان در مدرسه سازی وارد شده و نام این شهید بزرگ تا ابد ماندگار است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: کشور و استان مرکزی مملو از افتخارآفرینان و خیران است و این قشر اجر و پاداش خود را از خداوند دریافت می‌کنند.
وی عنوان کرد: افتخارات کشور موجب سرمایه، عزت، شرف و سربلندی ملت ایران است و همه وظیفه دارند در راستای افزایش افتخارات تلاش مضاعفی به کار گیرند.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال آفرینی دارد و در این راستا نیز باید تلاش ویژه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: خیّران استان مرکزی تاکنون در بخش‌های مختلف قدم‌های بلندی برداشته‌اند که امید است این قدم‌ها روز به روز بیشتر شود. ‌