مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی خبر داد؛

توزیع ۷۱۰ سری جهیزیه در استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۷۱۰ سری جهیزیه از ابتدای امسال تاکنون با کمک خیران و مراکز نیکوکاری استان به زوج‌های نیازمند اهدا شده است.

مجید مومنی امروز در آیین توزیع جهیزیه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در مصلی بیت المقدس اراک،افزود: اکنون نیز ۳۱۰ سری جهیزیه برای نوعروسان تدارک شده که ارزش هر سری ۲۰۰ میلیون ریال و شامل یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز است.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۹۱۰ سری جهیزیه با کمک خیران و مراکز نیکوکاری به ارزش ۱۳۵ میلیارد ریال هزینه شده که امسال توزیع یک هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه بین نیازمندان هدفگذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال ۲۰۰ سری جهیزیه نیز توسط مراکز نیکوکاری به ارزش ۱۶۶ میلیارد ریال در اختیار نوعروسان قرار گرفته است.

مومنی افزود: ۲۱۵ سری جهیزیه اواسط دی‌ماه سال جاری به نوعرسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اهدا می‌شود.

نماینده ملی فقیه در استان مرکزی گفت: توانمندسازی مددجویان و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقشار نیازمند، محور فعالیت دستگاه‌های حمایتی استان باشد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ادامه داد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی با هدف توانمندسازی مددجویان باید مورد توجه کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اسلام با گداپروری مخالف است اظهار داشت: لازم است خانواده‌ها در مناطق کم برخوردار و روستایی با شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای روی پای خود باایستند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: ایجاد حس خودباوری در مددجویان به‌منظور شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه کار و تلاش برای توسعه همه‌جانبه کشور باید هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: منابع کمیته امداد امام خمینی(ره) از زکات واجب، زکات مستحبی، نذورات، صدقات، کفاره و هدایای مردمی باید فهرست‌بندی شده و هر کدام در جای خود هزینه شود و از این رهگذر پرهیز از اسراف و اولویت‌بندی امور باید در صدر برنامه‌ها باشد.

وی اضافه کرد: سوادآموزی و استفاده از ظرفیت دانش، کسب مهارت و اشتغال از شاخص‌های جامعه توسعه یافته است که باید مسیر رسیدن به این اهداف فراهم شود.

امام جمعه اراک اظهار داشت: باید جوانان و نوجوانان در کنار تحصیل، به کسب مهارت نیز اهتمام ورزند و تحصیل صرف، بدون داشتن مهارت نمی‌تواند تضمین کننده آینده نسل جدید باشد.