برگزاری هفدهمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری و برنامه ریزی

خوزستان - هفدهمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری و برنامه ریزی با موضوع برآورد اعتبار مورد نیاز سال 1402 معاونت خدمات شهری، بررسی و تصویب آیین نامه رفاهی پیشنهادی سال 1402و تصمیم گیری به منظور بودجه عمرانی سال 1402برگزار شد.

کلمه نیوز – هفدهمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری و برنامه ریزی با موضوع برآورد اعتبار مورد نیاز سال ۱۴۰۲ معاونت خدمات شهری، بررسی و تصویب آیین نامه رفاهی پیشنهادی سال ۱۴۰۲و تصمیم گیری به منظور بودجه عمرانی سال ۱۴۰۲برگزار شد.

این جلسه به ریاست رضا امینی شهردار کلانشهر اهواز و با حضور معاونین شهردار، حجت الله زارع زاده عضو شورای اسلامی شهر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه مدیر کل سرمایه انسانی و رئیس اداره رفاه در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

شهردار اهواز در این جلسه بر بهبود کیفیت خدمات در حوزه خدمات شهری تاکید و اظهارکرد: فعالیتهای حوزه خدمات شهری در زمینه رفت و روب و جمع آوری زباله باید رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

علی شمسی سرپرست معاونت خدمات شهری با بیان اینکه تاسیس شهرداری ها با هدف نظافت و رفت و روب و جمع آوری زباله شروع شد به ارائه برآورد اعتبار مورد نیاز سال ۱۴۰۲ در رابطه با رفت و روب و جمع آوری زباله، نگهداری فضای سبز، نگهداری کمربند سبز، پسماند و اجرائیات به تفکیک مناطق هشت گانه و مقایسه آنها پرداخت.

سعید فردانی معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه انسانی نیز با اشاره به اینکه در سالهای اخیراعتبارات جاری در حوزه خدمات شهری افزایش زیادی داشته است، اظهارکرد: راهکارهای مدیریت هزینه ها برای کنترل اعتبارات جاری بررسی شود و با تغییر روشها، هزینه ها کنترل وصرف عمران و توسعه شهر شود.

رئیس اداره رفاه شهرداری هم در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارش کلی رفاهیات کارکنان شهرداری از سال ۱۳۹۹ تا پیشنهادی سال ۱۴۰۲ به ارائه گزارش بیمه تکمیلی و بیمه عمر برای کارکنان، کمک هزینه تهیه اقلام مورد نیاز آغاز مدارس برای رفاهی کارکنان و کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان ممتاز پرداخت. سید صالح آلبوشوکه با بیان گزارش آنالیز رفاهیات بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲، کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی کارکنان، هدایا به مناسبت روز زن و روز مرد، کمک هزینه های تهیه خوارو بار ماه مبارک رمضان، ازدواج، تولد فرزند، مهدکودک، درمان و حوادث غیر مترقبه و هزینه کفن و دفن را ارائه کرد.

فردانی در ادامه بر تقویت رفاهیات کارکنان تاکید و بیان کرد: رفاهیات برای کارکنان شهرداری اهواز عادلانه و قابل اجرا باشد. وی به بودجه پروژه های عمرانی اشاره و اظهارکرد: بودجه پروژه های شاخص عمرانی در سال ۱۴۰۲ در ستاد می باشد و بودجه پروژه های مهم مناطق و محله محور در بودجه منطقه منظورمی شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه پروژه های عمرانی از مسیر سامانه سیگما است، اظهارکرد: پروژه های محله محور در صورت تایید متولی تخصصی( معاونت ستادی) قابل تامین اعتبار و اجرا است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی بر انعقاد قراردادهای طراحی پروژه ها در سال جاری تاکید و بیان کرد: تسری تصمیمات برنامه عملیاتی در مناطق هشت گانه می باشد. در پایان جلسه حاضرین در مورد مسائل و مباحث مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداختند.