اقدام نروژ برای تقویت امنیت کابل‌های فیبر نوری زیردریایی

نروژ امنیت زیرساخت دیجیتالی که برای تولید نفت و گاز این کشور حیاتی است را در پی خرابکاری اخیر در خطوط لوله نورد استریم، تقویت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت نروژ اعلام کرد ۴۳ میلیون کرون (۴.۳ میلیون دلار) برای خرید فناوری جدیدی هزینه خواهد کرد که شناسایی تهدیدهای متوجه کابل‌های فیبر زیردریایی و بررسی آنها را امکان پذیر می‌کند. همچنین این پول برای خرید تجهیزاتی استفاده خواهد شد که می‌توانند اختلالات خدمات مبتنی بر ماهواره مانند جی پی اس را در فلات قاره نروژ کشف کنند.

نروژ از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه، سطح آمادگی را بالا برده و پس از وقوع انفجارها در سیستم خطوط لوله گازی نورد استریم در دریای بالتیک، امنیت اطراف زیرساخت نفت و گاز دریای شمال را تقویت کرده است. محدودیتها علیه صادرات سوخت فسیلی روسیه، نروژ را به بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی برای اروپا تبدیل کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کابل‌های فیبر نوری زیردریایی بخش مهمی از زیرساخت دیجیتالی تاسیسات نفت و گاز فراساحلی هستند و تدابیر جدید، خدمات مخابراتی را بهبود خواهد بخشید و به جلوگیری و کنترل تهدیدهای احتمالی کمک می‌کند.

انتهای پیام