محله‌های محروم البرز مشکلات انباشته شده دارند

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: اهداف قرارگاه اجتماعی شامل مهمترین و محوری ترین مطالبات و دغدغه‌های مردمی است از این رو از مهمترین جلسه استان محسوب می‌شود و مدیران باید با اهتمام ویژه‌ای در این راستا اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه اجتماعی استان که روز پنجشنبه ۱۰ آذر در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، در خصوص گزارش ارائه شده از سوی مدیر محله محروم آق تپه در شهرستان کرج، افزود: محله‌های محروم استان، مشکلات انباشته شده از گذشته دارند ولی با توجه به رویکرد دولت مردمی سیزدهم و اهتمامی که در قالب قرارگاه اجتماعی استان شکل گرفته، درصدد حل مسائل هستیم.

وی ادامه داد: حل بسیاری از موضوعات به زمانی منطقی نیاز دارند ولی این روند تا جای ممکن تسریع می شود تا مطالبات مردم تامین شود.

عبداللهی گفت: اقدام جدید مبنی بر اعطای انشعابات موقت به محله های محروم و ساخت و سازهای فاقد مجوز، گامی بزرگ برای کمک به محله ها و قشر کمتر برخوردار استان محسوب می شود.

وی افزود: بر این اساس تمامی سکونتگاه ها به غیر از باغ ویلاهایی که در اراضی کشاورزی و باغی به صورت غیر مجاز ایجاد شده اند، از امکان انشعابات موقت برخوردار خواهند شد.

استاندار البرز گفت: مشکلات و موانع محله آق تپه باید به مدیران مربوطه ابلاغ شود تا در یک بازه زمانی حدود ۳ ماهه اقدامات لازم را انجام دهند و گزارش عملکرد ارائه دهند.

وی با اشاره به وضعیت تپه تاریخی آق تپه افزود: بسیاری از کشورها بدنبال ایجاد تاریخ و اسطوره های خیالی برای هویت بخشی به خود هستند ولی متاسفانه ما علیرغم ظرفیت های فراوانی که در این زمینه داریم، اقدام شایسته ای را برای بهره برداری از اماکن تاریخی انجام نداده ایم.

عبداللهی با بیان اینکه میز خدمت در محله آق تپه برپا خواهد شد، گفت: در خصوص اختصاص اراضی جهت ایجاد اماکن ورزشی، بهداشتی، درمانی و مدرسه نیز شهرداری ها و ادارات مربوطه هماهنگی لازم صورت می گیرد.

وی افزود: اهداف قرارگاه اجتماعی شامل مهمترین و محوری ترین مطالبات و دغدغه های مردمی است از این رو مهمترین جلسه استان محسوب می شود و مدیران باید با اهتمام ویژه ای در این راستا اقدام کنند.

انتهای پیام