دولت و مجلس زمینه به روزرسانی ماشین آلات شرکت‌های داروسازی را فراهم کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وی گفت: دولت و مجلس موظفند تا زمینه را برای به روزرسانی ماشین آلات این شرکت ها و توسعه و احیای قابلیت های آن ها فراهم و در جامعه در خصوص تولید داروهای مورد نیاز امیدآفرینی کنند.

 عباس گودرزی، پنجشنبه، ۱۰ آذرماه، در بازدید از شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز با بیان اینکه نباید فعالیت ماشین آلات دارو در کشور متوقف شود، افزود: توقف فعالیت ماشین آلات داروسازی در این شرکت ها موجب توقف تولید دارو و افزایش بیکاری در جامعه می شود.

وی اظهار کرد: شرکت های داروسازی باید بخشی از دارایی و مطالبات خود از دولت یا سود فروش خود را برای به روزرسانی ماشین آلات اختصاص دهند تا توقفی در جریان فعالیت این ماشین آلات روی ندهد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به روزرسانی ماشین آلات شرکت های داروسازی واجب و این موضوع از جمله ضعف هایی است که اگر غفلت شود، به آسیب تبدیل می شود و تاثیر منفی خود را در ایجاد وابستگی دارویی برای کشور می گذارد.

وی با اظهار نگرانی از عدم شناسایی و درمان به موقع این ضعف، ادامه داد: شرکت داروسازی شهید قاضی با این مشکل مواجه بوده و این موضوع قابل تعمیم به سایر شرکت های داروسازی کشور است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس، یادآوری کرد: سوگیری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی باید به سمت تامین بودجه برای به روزرسانی ماشین آلات شرکت های داروسازی باشد تا سوددهی این شرکت ها واقعی شود.

انتهای پیام