رشد بالای ۵۰ درصد ۱۶ قلم کالا
گروه اقتصادی: از آنچه از گزارش های رسمی بر می آید هزینه خرید کالا و خدمات برای خانوارهای ایرانی بین ۱۱ تا بیش از ۱۱۲ درصد افزایش داشته و در این بین ۱۶ گروه کالا و خدمات بالای ۵۰ درصد گران شده است. به گزارش ایسنا، تازه ترین وضعیت تورم در ماه گذشته نشان داد […]
اما بررسی وضعیت گروه مختلف کالا و خدمات نیز نشان می دهد که به غیر از گروه ارتباطات که زیر ۲۰ درصد و حدود ۱۱.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش هزینه داشته مابقی کالاها بالای ۲۰ درصد هستند و این در حالی است که ۱۶ گروه کالایی و خدماتی بیش از ۵۰ درصد افزایش هزینه داشتند. در بین اقلام، گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها نسبت به پارسال به طور متوسط ۶۲.۷ درصد گران شده و گروه خوراکی ها ۶۱.۹ درصد افزایش هزینه به خانوارهای ایرانی تحمیل کرده است.
روغن در صدر افزایش قیمت
در سایر اقلام می توان به گروه «روغن و چربی ها»اشاره کرد که همچنان طبق ماه های گذشته در صدر گرانی و افزایش هزینه بین تمامی گروه ها قرار دارد. تورم ۱۱۲.۷ درصدی برای این گروه نسبت به خرداد ماه سال گذشته ثبت شده و در مقایسه با اردیبهشت ماه امسال رشد ۲.۷ درصدی دارد.
همچنین گروه «چای، قهوه و …» با ۷۹.۶ درصد، «شیر، پنیر و تخم مرغ» ۷۸.۲، «ماهی ها و صدف داران» ۷۴ درصد و «سبزیجات» ۷۱.۲ درصددر رده های بعدی گرانی قرار دارند.در سایر اقلام «هتل و رستوران »۶۱.۵ ، «شکر، مربا، عسل، شکلات و..» ۶۹.۷، «مبلمان و لوازم خانگی» ۶۶، «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» ۶۸.۳، «گوشت قرمز و سفید» ۶۹ و «نان و غلات» ۶۱.۹ درصد افزایش قیمت دارد. «تفریح و فرهنگ» با ۵۵.۲، «حمل و نقل» ۵۰.۴، «پوشاک و کفش» ۵۷.۵، از دیگر اقلامی هستند که در بین کالا و خوراکی ها با افزایش بیش از ۵۰ درصدی مواجه بوده اند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰