مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد؛

آغاز تولید ۱۶ میلیون اصله نهال در استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از آغاز تولید ۱۶ میلیون اصله نهال در این استان خبر داد و گفت: تولید ۱۶ میلیون اصله نهال در این استان آغاز شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق به‌هنگام این طرح تدوین شده است.

عبدالحسین محمدی افزود: این میزان نهال در راستای نهضت ملی تولید یک میلیارد نهال و دستور رئیس‌جمهوری، وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است که در مدت چهار سال برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: تولید نهال در کشور و استان مرکزی برای گسترش فضای سبز، زراعت چوب، اجرای طرح‌های جنگل‌کاری و مواد ۲۲ و ۲۷ قانون هوای پاک انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر این اساس تولید سالانه چهار میلیون نهال سازگار با آب و هوای استان در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برای توسعه فضای سبز، زراعت چوب، جنگل‌کاری و توسعه پارک‌های جنگلی در دستور کار قرار دارد.

محمدی گفت: یک میلیون نهال امسال در نهالستان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تولید و اسفندماه در بین عموم مردم و کشاورزان استان توزیع می‌شود.

وی افزود: زبان گنجشک، افرا، سرو خمره‌ای، داغداغان، ارغوان، نیلک، ارژن، تنگرس، سنجد، بلوط، زالزالک، زرشک و صنوبر از جمله نهال‌هایی است که در نهالستان اراک تولید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی مساحت نهالستان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان را بیست و هفت هکتار عنوان کرد و گفت: تولید نهال در نهالستان این اداره به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود و ظرفیت تولید چهار میلیون اصله نهال در سال را دارد .