اتوبوس خبرنگاران متعلق به کارخانه سیمان بود
گروه جامعه: فرمانده پلیس راه کشور با تشریح تخلفات رخداده در حادثه اتوبوس خبرنگاران اعلام کرد که این اتوبوس فاقد صورت وضعیت و متعلق به کارخانه سیمان بود. سرهنگ هادی امیدوار ، درباره حادثه رخداده برای اتوبوس خبرنگاران محیط زیست که منجر به جان باختن مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا شد، […]
گروه جامعه: فرمانده پلیس راه کشور با تشریح تخلفات رخداده در حادثه اتوبوس خبرنگاران اعلام کرد که این اتوبوس فاقد صورت وضعیت و متعلق به کارخانه سیمان بود.
سرهنگ هادی امیدوار ، درباره حادثه رخداده برای اتوبوس خبرنگاران محیط زیست که منجر به جان باختن مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا شد، اظهار کرد: در این خصوص پروندهای تشکیل شده و در آن مستندات و نظرات کارشناسی پلیس نیز درج شده است اما اینکه تصمیمی درباره آن گرفته خواهد شد برعهده دستگاه قضایی است.
وی با بیان اینکه این اتوبوس تولید سال ۱۳۸۵ بود، گفت: طبق بررسیهای ما اتوبوس معاینه فنی داشته است اما به دلیل آنکه در مسیر کوهستانی تردد کرده و مکررا از ترمز استفاده کرده است سیستم ترمز آن دچار مشکل شده بود، ضمن این که راننده از ترمز ثانویه اتوبوس نیز استفاده نکرده است.
رئیس پلیس راه کشور ضمن رد این گفته که راننده از مسیر فرعی برای دور زدن پلیس راه تردد کرده، اظهار کرد: اصلا این طور نبوده این اتوبوس از مسیر اصلی تردد کرده و متعلق به کارخانه سیمان و جابهجایی کارگران آن بوده و سالها نیز از همین مسیر رفت و آمد کرده است. در روز حادثه نیز راننده به پلیس راه رفته و اعلام کرده که در حال حمل کارگران سیمان است و با توجه به اینکه سالها همین روند وجود داشته پلیس نیز آن را تایید کرده است.
امیدوار درباره اینکه آیا راننده تخلفی داشته یا نه؟ گفت: تا به حال آنچه که از سوی پلیس مشخص شده این است که راننده مسافران را بدون صورت وضعیت سوار و جابهجا کرده یعنی گزارشی ارائه نکرده که مسافران چه کسانی هستند و مسیرش تغییر کرده است. راننده از مسیر کوهستانی عبور کرده و همان طور که گفتم به همین دلیل مکررا مجبور به استفاده از ترمز شده است.
وی ادامه داد: همچنین تخلف دیگر این راننده این بوده که از ترمز کمکی استفاده نکرده است.
امیدوار اضافه کرد: همچنین به نظر میرسد مسئول محلی نیز به دلیل آنکه احتمالا اتوبوس رایگان بوده از اتوبوس کارخانه سیمان استفاده کرده در صورتی که در چنین مواردی قاعده بر این است که مسئول محلی باید به پلیس راه و راهداری اطلاع دهد که مسافران اتوبوس چه کسانی هستند و اگر این موضوع را به ما اطلاع داده بودند حتما نسبت به انتخاب اتوبوس و همچنین قرار دادن یک تیم اسکورت برای این اتوبوس اقدام میکردیم.
وی درباره صورت وضعیت ثبت شده از وضعیت این اتوبوس اظهار کرد: راننده این اتوبوس اعلام کرده بود که مسافرانش کارگران کارخانه سیمان هستند و احتمالا چون اتوبوس رایگان بوده صورت وضعیت را تغییر نداده است. این اتوبوس باید فاصله شهر تا کارخانه را طی میکرده اما در این ماموریت مسیر آن تغییر کرده است.
وی درباره اینکه این اتوبوس فاقد معاینه فنی بوده گفت: بررسیهای ما نشان میدهد که اتوبوس مذکور معاینه فنی را داشته است.
وی با بیان اینکه این اتوبوس تولید سال ۱۳۸۵ بود، گفت: طبق بررسیهای ما اتوبوس معاینه فنی داشته است اما به دلیل آنکه در مسیر کوهستانی تردد کرده و مکررا از ترمز استفاده کرده است سیستم ترمز آن دچار مشکل شده بود، ضمن این که راننده از ترمز ثانویه اتوبوس نیز استفاده نکرده است.
رئیس پلیس راه کشور ضمن رد این گفته که راننده از مسیر فرعی برای دور زدن پلیس راه تردد کرده، اظهار کرد: اصلا این طور نبوده این اتوبوس از مسیر اصلی تردد کرده و متعلق به کارخانه سیمان و جابهجایی کارگران آن بوده و سالها نیز از همین مسیر رفت و آمد کرده است. در روز حادثه نیز راننده به پلیس راه رفته و اعلام کرده که در حال حمل کارگران سیمان است و با توجه به اینکه سالها همین روند وجود داشته پلیس نیز آن را تایید کرده است.
امیدوار درباره اینکه آیا راننده تخلفی داشته یا نه؟ گفت: تا به حال آنچه که از سوی پلیس مشخص شده این است که راننده مسافران را بدون صورت وضعیت سوار و جابهجا کرده یعنی گزارشی ارائه نکرده که مسافران چه کسانی هستند و مسیرش تغییر کرده است. راننده از مسیر کوهستانی عبور کرده و همان طور که گفتم به همین دلیل مکررا مجبور به استفاده از ترمز شده است.
وی ادامه داد: همچنین تخلف دیگر این راننده این بوده که از ترمز کمکی استفاده نکرده است.
امیدوار اضافه کرد: همچنین به نظر میرسد مسئول محلی نیز به دلیل آنکه احتمالا اتوبوس رایگان بوده از اتوبوس کارخانه سیمان استفاده کرده در صورتی که در چنین مواردی قاعده بر این است که مسئول محلی باید به پلیس راه و راهداری اطلاع دهد که مسافران اتوبوس چه کسانی هستند و اگر این موضوع را به ما اطلاع داده بودند حتما نسبت به انتخاب اتوبوس و همچنین قرار دادن یک تیم اسکورت برای این اتوبوس اقدام میکردیم.
وی درباره صورت وضعیت ثبت شده از وضعیت این اتوبوس اظهار کرد: راننده این اتوبوس اعلام کرده بود که مسافرانش کارگران کارخانه سیمان هستند و احتمالا چون اتوبوس رایگان بوده صورت وضعیت را تغییر نداده است. این اتوبوس باید فاصله شهر تا کارخانه را طی میکرده اما در این ماموریت مسیر آن تغییر کرده است.
وی درباره اینکه این اتوبوس فاقد معاینه فنی بوده گفت: بررسیهای ما نشان میدهد که اتوبوس مذکور معاینه فنی را داشته است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰