عصبانیت مردم از مازوت‌سوزی وسیع در اصفهان

گروه جامعه: شهردار اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین علت آلایندگی در این روزها مصرف مازوت است، گفت: مردم به شکل‌های مختلف از متولیان درخواست کرده‌اند که حداقل در شرایط اضطرار مصرف مازوت متوقف شود، متولیان نیز باید شرایط مردم اصفهان را درک کنند.   به گزارش ایسنا، علی قاسم‌زاده با بیان اینکه این روزها اصفهان […]

گروه جامعه: شهردار اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین علت آلایندگی در این روزها مصرف مازوت است، گفت: مردم به شکل‌های مختلف از متولیان درخواست کرده‌اند که حداقل در شرایط اضطرار مصرف مازوت متوقف شود، متولیان نیز باید شرایط مردم اصفهان را درک کنند.

 

به گزارش ایسنا، علی قاسم‌زاده با بیان اینکه این روزها اصفهان شرایط سختی را از حیث زیست‌محیطی تجربه می‌کند، اظهار کرد: علیرغم بارش باران در پایان هفته گذشته انتظار می‌رفت شرایط آب‌وهوا بهتر شود اما چنین نشد و این می‌تواند دلیلی بر این باشد که صرفاً منابع متحرک یعنی خودروها منبع آلایندگی شهر نیستند و باید به دنبال علل اصلی بگردیم.وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین علت آلایندگی در این روزها مصرف مازوت است، خاطرنشان کرد: مردم به شکل‌های مختلف از متولیان درخواست کردند که حداقل در شرایط اضطرار مصرف مازوت متوقف شود، متولیان نیز باید شرایط مردم اصفهان را درک کنند.

 

قاسم‌زاده با بیان اینکه مدیریت شهری در جایگاهی نیست که بتواند تصمیم بگیرد، تأکید کرد: ما به‌عنوان یک مطالبه‌گر و از زبان مردم مطالبه آن‌ها را مطرح می‌کنیم.وی با بیان اینکه اعلام شده اگر در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنیم، امکان توقف استفاده از سوخت مازوت فراهم می‌شود، گفت: از مردم نیز درخواست می‌شود در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند و جلوی بهانه استفاده از مازوت را بگیرند، زیرا عمده مصرف مازوت در نیروگاه برای تولید برق است و اگر مدیریت مصرف را انجام دهیم، شاید بتوان مصرف سوخت نیروگاه را از مازوت به گاز تغییر داد و مشکل برطرف شود.

 

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌شود سفرهای شهری خود را به حداقل برسانند، زیرا تنفس در این هوا عوارضی برای آن‌ها خواهد داشت.شهردار اصفهان با بیان اینکه در پارک‌های عمومی سطح شهر و ناژوان موتورسواران حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند، گفت: دو هفته گذشته به همراه پلیس راهور اصفهان جلسه‌ای در تهران با حضور سردار سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا داشتیم و مقرر شد اعمال نظارت بیشتر بر موتورسواران از طریق دوربین و شناسنامه‌دار کردن موتورسواران انجام شود.

 

وی با بیان اینکه باید انتظامات شهرداری و پلیس راهور بر نقاط پرآسیب متمرکز شوند، افزود: طراحی ناژوان و جاده سلامت بر مبنای ایجاد مکانی برای پیاده‌روی و ورزش است، ازاین‌رو مدیریت ناژوان باید به‌صورت ویژه از ورود موتورسیکلت به این فضا جلوگیری کند. به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قاسم‌زاده تغییر تکنولوژی خودروهای رفت‌وروب در شهر را از دیگر برنامه‌های شهرداری اصفهان دانست و گفت: تعداد کمی از خودروهای رفت‌وروب را با تکنولوژی جدید به‌صورت آزمایشی به شهر وارد کردیم که طراحی آن‌ها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است. اگر آزمایش‌ها جواب دهد، ماشین‌آلات قدیمی جمع‌آوری می‌شود.

 

وی با اشاره به مدیریت حمل‌ونقل برون‌شهری افزود: تغییر رویه‌ها در این حوزه واکنش مردم شهرهای اطراف را به همراه دارد، اما باید ایستگاه و پایانه‌های ترکیبی را در اطراف شهر فعال کنیم که در این راستا یک پایانه در خیابان جی ایجاد شده است، همچنین برای ایجاد پایانه‌های دیگر در اطراف شهر بررسی نقاط در دست انجام است.