لبخند آمازون به پایان رسید
غول اینترنتی آمازون در راستای کاهش هزینه، به برنامه کمک خیریه خود معروف به “لبخند آمازون” پایان داد.
به گزارش ایسنا، آمازون در جدیدترین اقدام برای کاهش هزینه ها، اعلام کرد برنامه کمک به خیریه خود را تعطیل می کند. این فروشگاه اینترنتی از طریق این برنامه، درصدی از خریدهای واجد شرایط در این سایت را به سازمان خیریه منتخب خریداران، اهدا می کرد. آمازون اعلام کرده که از زمان آغاز این برنامه در سال ۲۰۱۳، حدود ۵۰۰ میلیون دلار به سازمانهای خیریه کمک کرده است.
آمازون در وب سایت خود به مشتریان اعلام کرد: قصد دارد تا ۲۰ فوریه، به برنامه “لبخند آمازون” پایان دهد. این شرکت اعلام کرد با گذشت حدود یک دهه، این برنامه آن طور که باید، رشد نکرده تا تاثیری که امید می رفت را داشته باشد. با وجود سازمانهای خیریه زیادی که واجد شرایط دریافت کمک هستند، توانایی آمازون برای تاثیرگذار بودن در این زمینه، اغلب بسیار اندک بوده است. میانگین کمک به خیریه ها، کمتر از ۲۳۰ دلار است.
این شرکت وعده داد به سرمایه گذاری در حوزه هایی که می تواند تغییر معناداری صورت دهد مانند کمک به امدادرسانی بلایای طبیعی، ابتکارهای مسکن ارزان و برنامه های کمک به جوامع، ادامه خواهد داد.
تصمیم برای تعطیلی این برنامه، با آغاز بازبینی گسترده هزینه های آمازون توسط اندی جاسی، مدیرعامل این شرکت، گرفته شده است.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، آمازون در بحبوحه تیرگی دورنمای اقتصادی و کندی رشد واحد خرده فروشی این شرکت، بزرگترین اخراج در تاریخ خود را اعلام و استخدام در همه بخشها را متوقف کرده است. اندی جاسی در تلاش برای کنترل هزینه ها، روند توسعه انبارهای آمازون را متوقف کرده و پروژه های آزمایشی مانند سرویس سلامت از راه دور و دستگاه تماس ویدئویی برای کودکان را تعطیل کرده است.
انتهای پیام
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰