سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی خبر داد؛

تهیه دو یونیت دندانپزشکی توسط بهزیستی استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی از تهیه دو یونیت دندانپزشکی توسط این اداره کل برای مددجویان خبر داد.

محمد زیدوند در نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر این اداره کل گفت: مشکل عمده ای که بیشتر در مددجویان اعصاب و روان وجود دارد پوکی استخوان و آسیب به دندان هایشان بخاطر مصرف داروهایشان است و با توجه به اینکه تامین هزینه های درمان دندان برای مددجویان سخت است یکسری تجهیزات پورتال دندانپزشکی را اداره کل بهزیستی استان مرکزی خریداری کرده است.

وی افزود: هدف از خریداری این تجهیزات ارائه خدمات رایگاه دندانپزشکی به مددجویان است که این کار با کمک گروه جهادی مهاجر دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

زیدوند با اشاره به اینکه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار تجهیزات تهیه شده است، ابراز کرد: دو یونیت تهیه شده قابل حمل است و بناست هر پنجشنبه و جمعه این طرح در سطح استان اجرا شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: روزانه حدودا با دو یونیت در نصف روز اگر کار درمان انجام شود حدود ۳۰ نفر و در دو شیفت حدود ۵۰ نفر درمان می‌شوند که حدودا ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان خدمات رایگان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه و تجهیزات را بهزیستی تامین کرده و درمان با دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: این طرح طی افتتاح می شود و کار در یکی از شهرستان ها یا یکی از مناطق اراک بصورت رایگان آغاز خواهد شد.

زیدوند ادامه داد: در دهه فجر ۵۰ واحد اشتغال و ۳۰ واحد مسکن نیز به بهره برداری خواهند رسید که حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض که برای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان است برای ساخت مسکن پرداخت شده و تسهیلات ۳۰۰ میلیونی هم به افراد پرداخت شده است.

وی با اشاره به رشد ۴ برابری ارائه تسهیلات اشتغال در استان نسبت به سال گذشته ، اظهار کرد: ۵۰ واحد اشتغال هم با مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش در بهزیستی استان مرکزی تشکیل شده که در حوزه اجتماعی فعالیت دارد و قرار است پیوند بین مراکز تحت نظارت بهزیستی استان و بخش های قرارگاه جهادی که فعالیت می‌کنند را برقرار کند نیز در دهه فجر بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.

زیدوند افزود: افتتاح طرح شیوع شناسی و علل بروز معلولیت در استان که طرح مطالعاتی است، رایگان نمودن هزینه های توانبخشی، استقرار میز خدمت در مساجد حاشیه شهر، اجرای طرح رایحه خدمت و در مجموع افتتاح ۸۱ طرح در دهه فجر از برنامه‌های این اداره کل بشمار می رود.

وی گفت: ایجاد اشتغال ۵۰ واحد در حوزه های مختلف بصورت تک اشتغال و خوداشتغال در دهه فجر از اقدامات این اداره کل در راستای توانمندسازی مددجویان است؛ چرا که قدم اول ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی است که توانمند شوند و این اول هدف بهزیستی است.

زیدوند ادامه داد: در استان مرکزی حدود ۳۰ هزار معلول وجود دارد که برای هر فرد تا ۱۶ میلیون تومان سقف هزینه کرد است، ضمن اینکه در سال جاری حدود ۴۳۷میلیون تومان اعتبار برای بخش درمان برای ۳۰ هزار معلول داشته ایم.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: تنها کمپ بانوان استان مرکزی در اراک راه اندازی شده و یک کمپ هم در شهرستان ساوه در حال انجام کارهای اداری برای راه اندازی است.

وی افزود: در بخش غربالگری نیز طی سال جاری تاکنون کودکان ۳ تا ۵ سال ۳۹۶۷ نفر در شنوایی سنجی و بینایی سنجی ۴۰ هزار نفر غربالگری شده اند.

در ادامه علیمددی سرپرست حوزه اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت:
۵۴۳۴ بانوی سرپرست خانوار در استان تحت حمایت بهزیستی هستند که ۴۳۰۹ نفر مستمری دریافت میکنند و ۲۱۹۳ نفر بانوی سرپرست خانوار خدمات غیرمستمر هم دریافت میکنند.

وی افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۰۱مورد همسرآزاری و کودک آزاری ۴۹ مورد و سالمند آزاری یک مورد در استان رخ داده و اختلافات حاد خانوادگی ۱۸۸ مورد بوده است.

علیمددی گفت: در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۴۴ کودک رها شده در استان داشته ایم که ۳۶ کودک زیر ۶ سال و ۲۲مورد پسر و ۱۴ دختر بوده اند که در مدت ۹ ماهه سال جاری ۶۰ کودک پذیرش شده که ۱۹ کودک بالای ۶ سال،
۳۵ کودک دختر و ۲۵ پسر بوده اند.