شهردار اهواز:

افتتاح پارک ریحانه همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر

خوزستان - این مقام مسئول در مراسم افتتاح پارک ریحانه ضمن تبریک اعیاد ماه رجب بویژه میلاد امیر المومنین امام علی(ع) اظهارداشت: از دست اندرکاران این پروژه که به بهانه ی افتتاح آن امروز و در آستانه ولادت امیرالمومنین(ع) دور هم جمع شدیم؛ قدردانی می کنیم و انشاءالله شیرینی استفاده و لذت بهره برداری توسط شهروندان وخانواده های محترم جبران برخی نقیصه ها را داشته باشد.

کلمه نیوز – رضا امینی شهردار اهواز اظهار داشت: قرار است که انشاءالله چهار پهنه ی سواحل کارون به مساحت ۱۰۵ هکتار که آخرین مراحل مطالعاتش در حال تکمیل است از سال آینده شروع و ساماندهی شود. این قطعه ۴۸ هزار متری که توسط سپاه با کیفیت مطلوبی امروز به بهره برداری می رسد نمونه کوچکی از همان اتفاقات مبارکی است که در آینده در سایر قطعات شاهد آن خواهیم بود.

امینی به بهانه ی اقدامات عمرانی سپاه برای اجرای این پروژه، به دوجمله کلیدی و تاریخی حضرت امام اشاره کرد و افزود: امام فرمودند ای کاش من هم یک پاسدار بودم و ما امروز این را بیشتر درک می کنیم و فکر نمیکنم افتخاری بزرگتر از این برای سرافرازان عزیز سپاه باشد و دیگر جمله تاریخی امام راحل این بود که اگر سپاه نبود کشور هم نبود و ما امروز متوجه شدیم که سپاه حضورش در همه ی عرصه ها و صحنه ها چقدر نافذ، اثر گذار و مبارک است.

شهردار اهواز افزود: اکنون در اهواز به جز این پروژه فاخر و ارزشمند دو پروژه بزرگ هم توسط زیر مجموعه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اجرا است یکی تقاطع غیر همسطح مجاور دانشگاه شهید چمران، تقاطع شهید قربانی و اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی در حاشیه شهر اهواز است و از این حیث خیال مان راحت است که منابع به هدف می رسد کیفیت کار با همکاری عزیزان ما در بخش فنی سپاه نیازی به نظارت آنچنانی ندارد و امیدوارم که این رویه ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: پیمانکاران بخش خصوصی که آنها هم زحمت می کشند و امیدواریم با همکاری آنها با بخش عمومی و غیر دولتی و نهادها و دستگاههای اجرایی بتوانیم پروژه های بزرگی در شهر کلید بزنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: امروز اولین روز افتتاح طرحهای عمرانی در دهه ی مبارک فجر است که عزیزان ما در شورای اسلامی شهر توصیه کردند تا به جهت القاء روحیه امید و نشاط به مردم شریف اهواز در ایام دهه مبارک فجر طرحهای عمرانی در مناطق را به بهره برداری برسانیم که در این زمینه برنامه ریزی مختصری شده تا انشاءالله بتوانیم هر روز تعدادی از طرحهای عمرانی را به مردم شریف اهواز هدیه کنیم.

امینی با بیان اینکه افتتاح این پارک امروز شآنیت داشت و به همین دلیل به طور مجزا یک مراسم ویژه برگزار شد و قرار نیست مجالس افتتاحیه به این سبک باشد، گفت: معمولا برای افتتاحیه ها صرفا در محل می رویم و با تلاوت آیاتی از قرآن و اطلاعات سر پایی شهردار منطقه و یک روبان نمادین، طرح را به بهره برداری میرسانیم.

وی افزود: اتفاق خوبی که با همکاری، مشورت و هم فکری مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر افتاد این بود که ما هر هفته یک افتتاح در محلات مختلف برنامه ریزی کردیم.

شهردار اهواز عنوان کرد: در تدوین بودجه معمولا پروژه ها به صورت سنواتی بعضا به سالهای بعد منتقل میشوند و بخشی در شش ماهه اول تامین اعتبار و اجرایی میشوند و بخشی نیز در نیمه دوم سال، با این حال در نیمه اول سال علیرغم تعطیلات زیاد؛ سه شنبه های هر هفته، افتتاحیه داشتیم که تا کنون ۲۳ هفته به سرانجام رسید.

وی یادآورشد: بقیه طرح ها جهت تکمیل و تامین منابع مالی و هم به جهت تنظیم برنامه های هفتگی و تعطیلاتی که به جهت اقلیم و شرایط جوی انقاق افتاد قدری پیوستگی نداشت ولی انشاءالله در این دهه جبران خواهد شد و تا انتهای سال هم ما هر سه شنبه یک طرح عمرانی در منطقه را تحویل مردم شریف اهواز می دهیم.

این مقام مسئول ضمن ابراز امیدواری، اظهارداشت: فرصت خدمت که برای ما امروز یک فرصت طلایی ومغتنم است علاوه بر باقیات صالحات و خادمی ملت، فرصت مغتنمی است تا بتوانیم با همراهی مردم که الحق و الانصاف در اهواز حداکثر همراهی و صبوری را داشتند، حق و شان انها را ادا کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه امروز طرحهای بزرگی مثل طرح فاضلاب شهری و آسفالت معابر شهر که مورد گلایه برخی از شهروندان هست با قوت و قدرت در حال برنامه ریزی و انجام است، خاطرنشان کرد: با کمترین زمان و با کیفیت مطلوب پیش می بریم و شهر را برای ایام نوروز آماده می کنیم لذا از مردم شریف اهواز تقاضا میکنم خادمان خود را در شهرداری و شورا ی شهر و بقیه دستگاه ها یاری کنند چرا که قطعا دعای خیر و صبوری آنها به کیفیت برتر فعالیت های ما منجر خواه شد.

امینی گفت: امیدوارم نوروز خوبی در پیش رو داشته باشید؛ نوروزی که مقارن است با ایام ماه مبارک رمضان، و امیدوارم خیرات و برکات این ماه شعبان و رمضان برهمه ما جاری و ساری شود.