مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان خبر داد:

افتتاح ۱۸ طرح با مشارکت بانک کشاورزی هرمزگان

هرمزگان/ کلمه نیوز-مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان گفت:همزمان با دهه مبارک فجر ۱۸ طرح با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال با مشارکت بانک کشاورزی در استان و در مناطق مختلف به بهره برداری خواهد رسید.

مهدی جهان نجاتی در جمع خبرنگاران رسانه های ملی و محلی هرمزگان با بیان اینکه این طرح ها در بخش‌های مختلف کشت گلخانه ای ، پرورش میگو، تولید و بسته بندی میگوو… است افزود: با اجرای این طرح ها برای  ۲۴۵ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار فقره وام ازدواج به ارزش ۱۵۳ میلیارد تومان به زوج های جوان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار فقره تسهیلات توسط بانک کشاورزی استان پرداخت شده تصریح کرد: مبلغ پرداختی این تعداد تسهیلات ۰۰ ۲۵ میلیارد تومان بوده  که امیدواریم بتوانیم این مبلغ را تا پایان سال به ۳۵۰۰ میلیاردتومان برسانیم.

جهان نجاتی در ادامه به پرداخت تسهیلات در بخش فرزندآوری نیز اشاره کرد و گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵۰ فقره تسهیلات فرزندآوری با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان همچنین از پرداخت ۲۸۶ فقره تسهیلات به زلزله‌زدگان سایه خوش خبر داد و افزود: این تسهیلات در قالب ساخت منازل مسکونی و در راستای تامین وام های معیشتی بوده که امید واریم این میزان تا پایان سال به ۴۸۵ فقره افزایش یابد .

وی بیان کرد: ازابتدای سال تا کنون نیز ۱۵۰۰ فقره وام اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده همچنین در بخش مردمی سازی یارانه ها در زمینه تولید گوشت سفید و ماهی نیز ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

جهان نجاتی بیمه محصولات کشاورزی را یکی دیگر از اقدامات بانک کشاورزی در هرمزگان عنوان کرد و گفت : از ابتدای سال زراعی امسال (مهرماه) ۱۲۷ فقره غرامت به ارزش ۳۳ میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان این بخش پرداخت شده است. همچنین هفت هزار هکتار از اراضی گندم،۲۲۷ میلیون قطعه ماهی و میگو، ۱۸ میلیون قطعه مرغ، ، ۲۱۴ هزار راس دام سبک و سنگین نیز تحت پوشش بیمه در استان قرار گرفته‌اند.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان از بیمه محصول فلفل و بادمجان کشت شده در فضای باز برای اولین بار در استان خبر دادو گفت:این اقدام برای حفظ سرمایه کشاورزان است.

مهدی جهان نجاتی اعلام کرد: در حال حاضر سه واحد تولید شترمرغ و یک واحد کشتارگاه شترمرغ در استان با تسهیلات بانک کشاورزی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به خدمات گسترده بانک کشاورزی به مردم استان گفت : بانک کشاورزی در استان دارای  ۱۹هزار پایانه فروش و ۹۰ دستگاه خودپرداز است که عمده آنها در روستاها جانمایی شده است.

جهان نجاتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مشتریانی که دارای حساب بانکی در شعب این بانک هستند در صورت پرداخت اقساط معوق و تسویه حساب ،یک روز پس از آن، تمام پول پرداختی به حساب آنها واریز خواهد شد و در صورتیکه در بانک کشاورزی حساب نداشته باشند ۸۰درصد از مبلغ پرداخت شده به آنها برگشت داده خواهد شد.

وی از ساخت دو مدرسه در میناب و یک واحد درمانی در سرچاهان خبر داد و گفت : این واحد های آموزشی و درمانی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.همچنین تمامی هزینه های تبلیغات بانک برای خرید لوازم التحریر و اهدا به دانش آموزان نیازمند در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

خبرنگار : شهین صادقی