نقش مهم خرمای شادگان در ارزآوری و رونق اقتصادی کشور

خوزستان - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان: کارگاه‌های بسته بندی خرما در جهت صادرات و ارز آوری برای رونق اقتصادی کشور نقش مهمی دارند.

کلمه نیوز – جمشید اسلامیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارگاه بسته بندی خرما به فعال بودن ۳۵ کارگاه بسته بندی خرما در شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت خرما که در این شهرستان وجود دارد بیش از ۱۰ هزار نفر اشتغال بصورت مستقیم و غیر مستقیم در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

وی به تسهیلات کم بهره ۸ درصد برای تخصیص به کارگاه‌های بسته بندی خرمای شهرستان اشاره و اضافه کرد: کارگاه‌های بسته بندی خرما در جهت صادرات و ارز آوری برای رونق اقتصادی کشور نقش مهمی دارند. موضوع رفع مشکلات کارگاه‌های بسته بندی خرما به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شده است.

پس از جلسه از کارگاه‌های بسته بندی خرما موسوی و حمر و خضری شهرستان شادگان بازدید بعمل آمد. در این بازدید سکوتی فر مدیر گروه صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی، جهت پیگیری و حل مشکلات صنعتگران و کارگاه‌های بسته بندی خرما همچنین مجهز شدن کارگاه بسته بندی به سردخانه و استفاده از پرتو دهی به جای استفاد از متیل بروماید در ضدعفونی خرما و تسهیلات در گردش تاکید کرد.