مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

تردد ۹میلیون و ۵۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه در جاده‌های استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۹ میلیون و ۵۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه در طرح نوروزی امسال از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تاکنون در جاده‌های این استان تردد کردند.

مهرداد جهانی با اشاره به افزایش پنج درصدیتردد خودروها در جاده‌های این استان در این مدت نسبت به مشابه سال گذشته، افزود: بر اساس تحلیل‌ داده ها در ۷۰ جاده اصلی مجهز به تردد شمار برخط در استان مرکزی، هفت میلیون و ۸۴۱ هزار و ۲۱۹ تردد جاده‌های استان مرکزی در این مدت مربوط به خودروهای سبک و یک‌میلیون و ۱۸۵ هزار و ۱۲۲ تردد مربوط به خودروهای سنگین بوده است.

وی اظهار کرد: ۲۹ هزار و ۹۶۹ تردد در جاده‌های این استان مربوط به اتوبوس‌ها است که تردد این خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش دارد.

جهانی گفت: یک‌میلیون و ۹۷۷ هزار و ۶۶۰ وسیله نقلیه از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تاکنون به استان مرکزی وارد و یک‌میلیون و ۸۷۵ هزار و ۳۴۴ وسیله نقلیه از جاده‌های استان خارج شد که تعداد این خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰ و هشت درصد افزایش یافته‌است.

وی میانگین سرعت متوسطه در جاده‌های استان مرکزی در این مدت را ۸۹ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و افزود: آزاد راه تهران- ساوه (سرزمین ایرانیان) با ۴۸۸ هزار و ۳۴۸ تردد، پر ترددترین جاده استان در این مدت بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تعداد تصادفات از ابتدای طرح نوروزی در جاده‌های استان را ۱۴ فقره عنوان کرد و گفت: ۱۸ نفر در این تصادفات جان خود را از دست دادند.

جهانی اظهار کرد: ۷۳ هزار و ۷۸۶ مسافر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در قالب ۲ هزار و ۸۲۴ سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به نقاط مختلف کشور جابه جا شدند که تعداد این مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه درصد افزایش دارد.

وی ظرفیت صندلی ایجاد شده در این مدت در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی را ۷۴ هزار و ۱۲۲ صندلی عنوان کرد و افزود: ۴۲ هزار و ۲۶۳ مسافر در این مدت به استان وارد و ۳۱ هزار و ۵۲۳ نفر از استان خارج شده‌اند.