ساخت بهترین اندام مصنوعی در شیراز

فارس_ مهرداد لک زاده، مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا در خصوص ساخت پای مصنوعی توضیحاتی را ارائه داد.

کلمه نیوز_ مهرداد لک زاده گفت: پای مصنوعی برای شبیه سازی حداکثر عملکرد و راحتی پای طبیعی، با توجه به ویژگی های بدنی و سطح قطع عضو هر شخص کاملا منحصر به فرد طراحی می شود و امکان ارایه ی آن بصورت آماده و داروخانه ای وجود ندارد.

وی افزود: در ابتدا پروتزیست یا متخصص ساخت پروتز وضعیت عمومی بدن و اندام باقی مانده را ارزیابی می کند. مواد مختلفی برای ساخت پروتز مورد استفاده قرار می گیرند از جمله مواد ترموپلاستیک، فیبر کربن، سیلیکون، رزین، آلومینیوم و تیتانیوم که براساس سبک و محیط زندگی، وزن، سطح فعالیت و اهداف فرد از دریافت پروتز، جنس مناسب انتخاب می شود، سپس طول اندام باقی مانده، محیط قسمت های مختلف و محل برجستگی های استخوانی و تاندون ها را بررسی می کند.
وی افزود: قدم بعدی برای پروتزیست تهیه قالب از اندام باقی مانده فرد است. یک قالب دقیق تضمین کننده یک پروتز مناسب و راحت است.
قالب گیری بطور معمول با باند های گچی صورت می گیرد. پس از تهیه قالب، پروتزیست این قالب را با گچ پر کرده و پس از انجام اصلاحات مربوطه، یک مدل گچی مشابه اندام باقی مانده برای ساخت سوکت تهیه می کند.
پای مصنوعی ساخته شده با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی به طور کامل به پای فرد متصل میشود به گونه ای که مراجع پای مصنوعی را جزوی از بدن خود تلقی میکند.    این روش ساخت پای مصنوعی پیشرفته ترین روش ساخت پای مصنوعی در سراسر دنیا است. و ما با بالاترین کیفیت این تکنولوژی را در خدمت مردم عزیز کشورمان قرار داده ایم.  طراحی کامپیوتری پای مصنوعی در تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی به ما این اجازه را می دهد که به نحو احسنت و بسیار دقیق فشار را در تمام اندام باقیمانده پخش کنیم و این موضوعی است که هرگونه فشار و ایجاد زخم در قسمت های باقیمانده اندام را از بین میبرد. همین موضوع این تکنولوژی را به فرشته نجات افراد دیابتی افرادی که در باقیمانده اندام خود درد احساس می کنند تبدیل کرده است.

لک زاده اضافه کرد: ما با بومی سازی تمام دستگاه ها و مراحل تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی هزینه و مدت زمان ساخت اندام مصنوعی را به طور باور نکردنی کاهش داده ایم به طوری که علیرغم استفاده از تکنولوژی روز دنیا هزینه ها مطابق با تعرفه دانشگاه علوم پزشکی و همانند قالب گیری دستی از شما دریافت خواهد شد. ما مرزهای ذهنی شما در رابطه با اندام مصنوعی را جابجا خواهیم کرد.

وی افزود: افرادی که دچار قطع عضو در ناحیه پا می شوند، نیاز به پروتز پا به عنوان جایگزینی برای اندام از دست رفته دارند. پروتز پا در شیراز در مراکز مختلف و با متدهای به روز و متنوع انجام می شود که بیمار با توجه به خدمات قابل ارائه، شرایط خود و ویژگی های دیگر، بهترین کلینیک را بر می گزیند. پروتز یا می تواند به افرادی که آمپوتاسیون پا را تجربه کردند کمک کند تا راحت تر جا به جا شوند و با توجه به ظاهر و عملکردی که به بیمار می بخشد او را جهت حضور موثر و کارآمد در جامعه تشویق نماید.
ما در کلینیک ارتوپدی فنی دنا از بهترین مواد اولیه و به روز ترین تکنولوژی روز دنیا برای تولید پای مصنوعی استفاده می کنیم و تا رضایت نهایی مراجع جهت استفاده کاربردی از پای مصنوعی ادامه می دهیم.
کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز به آدرس سی متری سینما سعدی، خیابان ذوالانوار غربی، پلاک ۱۲۳ و با شماره‌های تماس ۰۹۱۷۶۹۵۵۱۳۱ و ۰۷۱۳۲۳۵۵۷۷۲ آماده ارائه خدمات می‌باشد.