مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

رکورد جابجایی بیش از یک میلیون نفر سفردریایی در هرمزگان ثبت شد

هرمزگان/ کلمه نیوز-مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و 713 هزار مسافر و گردشگر دریایی طی 9 روز از اجرای طرح سفرهای دریایی در این استان رفت ‌و ‌آمد کردند.

حسین عباس‌نژاد در تشریح آمار آمار سفرهای دریایی این استان از آغاز طرح سفرهای دریایی تا چهارمین روز از فروردین سال جاری، اظهار کرد: طی این مدت بیش از یک میلیون و ۷۱۳ هزار مسافر و گردشگر دریایی تردد و ۳۷ هزار و ۸۱۹ شناور مسافری و گردشگری نیز بین جزایر استان جابجا شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۲۹۵ هزار و ۵۶۸ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده‌ که در این بخش نیز هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، میزان جابه‌جایی مسافر از بنادر پل و لافت به جزیره عجایب هفتگانه قشم را ۴۹۷ هزار و ۹۴۰ نفر و میزان تردد خودرو را نیز ۱۳۴ هزار و ۴۱۴ دستگاه اعلام کرد.

عباس‌نژاد گفت: در این مدت نیز ۱۴۸ هزار و ۶۶۱ مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور تردد و یک‌هزار و ۷۶۷ شناور مسافری نیز از طریق این بندر را جابجا شده است.

به گفته وی؛ طی این مدت همچنین هشت هزار و ۵۸۵ مسافر، ۲ هزارو ۵۹۹ خودرو و ۹۰ شناور مسافری از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح سفرهایی دریایی در استان، ۱۳۱ هزار و ۹۷۰ مسافر و ۶۱ هزار و ۶۲ گردشگر به ترتیب از طریق اسکله‌های ذاکری و دلفین قشم جابه‌جا شده‌اند.

عباس‌نژاد همچنین با اشاره به بازدید و جابه‌جایی هفت هزار و ۳۲۴ گردشگر از مناطق گردشگری دریایی شهرستان خمیر افزود: طی این مدت نیز ۱۳ هزار و ۳۵۰ گردشگر از طریق اسکله بهمن رفت و آمد کردند.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، میزان جابه‌جایی مسافر از بندر شهید باهنر و ابوموسی را نیز به ترتیب ۷۶۰ و ۲۳۰ نفر اعلام کرد.

انتهای خبر /