ضرورت واردات ۱۰۰ هزارتن برنج تا پایان فروردین

گروه اقتصادی:دبیر کمیسیون واردکنندگان برنج گفت: با توجه به ایام‌نوروز و ماه رمضان، ۱۰۰ هزار تن برنج تا پایان فروردین به منظور تنظیم بازار باید وارد شود. مسیح کشاورز گفت: بنابر آمار در ۱۱ ماهه سال گذشته، یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج وارد شده است. به گفته او، با توجه به ایام‌نوروز و ماه […]

گروه اقتصادی:دبیر کمیسیون واردکنندگان برنج گفت: با توجه به ایام‌نوروز و ماه رمضان، ۱۰۰ هزار تن برنج تا پایان فروردین به منظور تنظیم بازار باید وارد شود. مسیح کشاورز گفت: بنابر آمار در ۱۱ ماهه سال گذشته، یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج وارد شده است.

به گفته او، با توجه به ایام‌نوروز و ماه رمضان، در فروردین حداقل ۱۰۰ هزارتن برنج باید وارد شود تا کمبودی در عرضه اتفاق نیفتد.کشاورز قیمت هرکیلو برنج هندی را ۴۰ تا ۵۵ هزارتومان و پاکستانی ۴۵ تا ۶۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: علی رغم افزایش قیمت جهانی، نرخ برنج خارجی تغییری نداشته است که امیدواریم مشکلی در تخصیص ارز اتفاق نیفتد تا قیمت برنج خارجی و ایرانی دچار نوسان نشود.دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: با توجه به اختلاف چشمگیر قیمت برنج ایرانی و خارجی، ۶ دهک جامعه برنج خارجی مصرف می‌کنند که براین اساس سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج باید از طریق واردات تامین شود.