سفرهای دریایی قشم تعطیلی ندارد/ سفر به جزیره ۲۴ ساعته است

ایسنا/هرمزگان رییس کمیته حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: ارائه خدمات حمل‌ونقل دریایی در قشم بدون تعطیلی و به‌صورت ۲۴ ساعته در جریان است.

علی اشتری صبح امروز (۷ فروردین ماه) بابیان این مطلب، گفت: شرایط خدمات در بندر پهل باهدف انتقال مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی یا عمومی قصد سفر به قشم دارند، به‌صورت ۲۴ ساعته است.

وی ادامه داد: انتقال مسافران جزیره قشم در شرایط نامساعد بودن هوا و مواج بودن دریا که منجر به بسته شدن مسیر اسکله حقانی بندرعباس به سمت بندر مسافری شهید ذاکری قشم می‌شود از مسیر بندر پهل به بندر لافت توسط لندینگ کرافت‌ها(شناورهای ویژه حمل خودروبر روی آب) انجام می‌شود و به همین دلیل سفر به قشم از مسیر دریا تعطیلی ندارد.

به گفته رییس کمیته حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، هم‌زمان با آغاز تعطیلات پایان سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۱) ۳۵ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ خودرو، بیشترین سهم نقل‌وانتقال میهمانان جزیره قشم را برعهده‌ دارند.

وی ادامه داد: مسیر بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم هم با استفاده از ۳۷ فروند شناور مسافری مدرن و حدود ۴ هزار صندلی، در رتبه دوم جابه‌جایی مسافران جزیره قشم قرار دارد و مسیر هوایی و فرودگاه بین‌المللی سازمان منطقه آزاد هم در رتبه سوم این نقل و انتقالات است.

اشتری با تأکید بر اینکه قشم در حوزه سفرهای دریایی با ۷۲ درصد سهم، رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است، یادآور شد: فعالیت پنج کشتی تفریحی با ظرفیت ۵۵۰ نفر از بندر بهمن شهر قشم با اجرایی موسیقی بومی و پذیرایی هم از دیگر خدمات بخش دریایی در این جزیره است.

وی تصریح کرد: ۸۰ فروند شناور استاندارد شامل آلاچیق، پانتون بوت و قایق‌های مجوزدار هم با ظرفیت ۸۸۰ صندلی جابه جایی گردشگران در مبادی یازده‌گانه مجاز گردشگری دریایی قشم شامل بندر بهمن، بندرهای شهر لافت و روستاهای گورزین، سهیلی، طبل، گوران، شیب دراز، کندالو، دهخدا و جزایر هنگام و لارک را عهده‌دار هستند.

انتهای پیام