ماجرای فروش ۸۰۰ خودروی لوکس چیست؟
گروه اقتصادی: به دنبال انتشار خبر فروش ۸۰۰ خودروی لوکس خارجی و ورود آنها به بازار، مسئولان سازمان اموال تملیکی ضمن رد این ادعا، تاکید کردند که اگر خودرویی فروش رفته، خودروهای تولید داخل که شوتی و حامل کالاهای قاچاق هستند، بوده است.حواشی خودروهای دپو شده در گمرک و آنچه که متروکه اعلام و برای […]
با این حال موضوع فروش ۸۰۰ دستگاه خودروی خارجی از سازمان اموال تملیکی مورد پیگیری قرار گرفت و سید حسین میرمعینی، معاون بهرهبرداری و فروش سازمان اموال تملیکی،در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.
لطفا مدارک بدهید، ماهم مطلع شویم
این مقام مسئول در سازمان اموال تملیکی هرگونه فروش خودروی لوکس از سوی این سازمان را رد کرد و گفت: سازمان اموال تملیکی خودروهای در اختیار را از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت به فروش میرساند و با ورود به آن مشخصات خودروهای فروخته شده قابل مشاهده خواهد بود؛ بنابراین اینکه دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تشخیص دادهاند ۸۰۰ خودروی لوکس وارد بازار شده است لطف کرده و اعلام کنند براساس کدام اسناد و مدارک این موضوع را مطرح کردهاند و آن را به ما ارائه کنند تا اطلاع پیدا کنیم چه طور ۸۰۰ خودروی لوکس را در بازار به فروش رساندهایم که از آن خبر نداریم!
خودروهای فروخته شده شوتی و حامل قاچاق است
وی با بیان اینکه تمام خودروهایی که در مدت گذشته از طریق سازمان به فروش رفته مربوط به خودروهای شوتی قاچاق و حامل کالای قاچاق بوده که پلاک داخلی و تولید داخل هستند، افزود: این در حالی است که طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر وسیلهای که با آن کالای قاچاق حمل میشود از سواری تا کامیون، لنج یا کشتی در زمره کالاهای قاچاق قرار میگیرد و باید طی فرایند مشخص، فروش رفته و حاصل آن به خزانه دولت واریز شود.
میرمعینی با اشاره به اینکه سازمان برای فروش خودروهای حامل قاچاق با استعلام از راهنمایی و رانندگی و همچنین تایید اصالت پلاک و شماره شاسی و موتور با احتساب هزینه پارگینگ، مالیات و غیره آن را در مزایده عمومی مطرح میکند، یادآور شد که این خودروها بیشتر شامل وسائط نقلیه اعم از سمند، پژو یا کامیونت و کامیونهایی که حامل بار قاچاق بوده که به تملک دولت درآمده که روندی معمول فروش و مستمر است.
هنوز مجوز فروش خودروهای وارداتی صادر نشده است
این مقام مسئول در سازمان اموال تملیکی همچنین اشارهای به بلاتکلیفی خودروهای خارجی مانده در گمرک که باید از سوی این سازمان تعیین تکلیف شود داشت و گفت که متاسفانه اراده محکمی در سالهای گذشته برای تعیین تکلیف این خودروها از سوی برخی دستگاههای ذیربط وجود نداشته و ما هنوز مجوز فروش و یا هرگونه تعیین تکلیفی در رابطه با خودروهای لوکس وارداتی در اختیار را نداریم چه برسد که آن را به مزایده گذاشته و بفروشیم.
شایان ذکر است، اخیرا مصوبهای از سوی کمیسیون اقتصادی هیات دولت تدوین شده که در صورت تایید در هیات دولت تکلیف تمامی خودروهای رسوبی روشن میشود.
آنچه اخیرا گمرک ایران در گزارش خود اعلام کرد نشان داد که از حدود ۱۲ هزار خودرو وارداتی که در چند سال گذشته با موانع تعیین تکلیف و ترخیص مواجه بودهاند، با وجود مجوزهای هیات دولت برای ترخیص، همچنان ۲۲۴۹ دستگاه در گمرک باقی مانده که بین این خودروهای لوکس تعداد زیادی فاقد ثبت سفارش، برخی دارای پرونده قضایی و در مواردی هم ممنوع الورود هستند از جمله خودروهای ساخت آمریکا یا بالای ۲۵۰۰ سیسی.
این در حالی است که بارها موضوع تعیین تکلیف خودروها مطرح بود و هر بار ایراداتی از جمله ثبت سفارش یا استاندارد مانع شده است
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰