مدیرکل صنعت،معدن وتجارت استان مرکزی:

بهره مندی از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاه در صنایع استان از اولویت های اداره کل صمت

مرکزی-کلمه نیوز- مدیرکل صنعت،معدن وتجارت استان مرکزی در اولین نشست صنعت و دانشگاه گفت: بهره مندی از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاه در صنایع استان از اولویت های اداره کل صنعت،معدن وتجارت در سال جاری می باشد.

علی جودکی که در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اراک با موضوع تحقق شعار سال حضور داشت، ابراز کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال” مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری شده است استفاده از ظرفیت های بالقوه صنایع استان و به فعل رساندن این ظرفیت ها می تواند گره گشای مسائل و مشکلات اقتصادی استان باشد.

وی افزود: استان مرکزی با بهره مندی از ظرفیت ۳۰۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری،۹۰۰ واحد در دست احداث،۶۱۰ معدن فعال و دارا بودن ۳۸ نوع از انواع کانی های موجود نزدیک به ۲٫۳ تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل صمت استان مرکزی افزود: میزان صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی در سال ۱۴۰۱ یک میلیارد و ۸۰ میلیون دلار بوده است که این عدد با توجه به اینکه برخی کالاهای تولیدی استان از گمرکات سایر استان ها صادر می گردد افزایش می یابد.

جودکی گفت: از مجموع معادن استان در سال گذشته ۶۹۸ میلیارد تومان حقوق دولتی دریافت شده است که از این میزان ۱۵ درصد می بایست جهت زیر ساخت های منطقه در اختیار استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال گذشته تعداد ۲۲۳ واحد تولیدی راکد در سطح استان به چرخه تولید بازگشته اند که در ادامه برنامه ریزی جهت بهره مندی صنایع استان از ظرفیت های اقتصاد دریا در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل صنعت،معدن وتجارت استان مرکزی افزود: در این زمینه با هماهنگی های صورت گرفته با نیروی دریایی ارتش مقرر گردید واحدهای صنعتی استان مرکزی در منطقه مکران وجاسک نسبت به راه اندازی مینی پالایشگاه مشارکت داشته باشند.

جودکی با اظهار اینکه استان مرکزی به لحاظ صنایع مادر رتبه اول کشورو سایر صنایع رتبه چهارم را دارا می باشد، ابراز کرد: با فعال شدن پتانسیل موجود در استان می توان رشد تولید را در سال جاری افزایش داد.