سفر ۲۷ هزار خارجی به ایران برای درمان
گروه جامعه: درحالی نزدیک به یک و نیم سال است مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی بسته شده که معاون گردشگری اعلام کرد در سهماهه نخست امسال، ۲۷ هزار گردشگر به انگیزه درمان به ایران سفر کردهاند. صدور ویزای توریستی ایران از فروردینماه ۹۹ پس از همهگیری کرونا و بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی، […]
گروه جامعه: درحالی نزدیک به یک و نیم سال است مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی بسته شده که معاون گردشگری اعلام کرد در سهماهه نخست امسال، ۲۷ هزار گردشگر به انگیزه درمان به ایران سفر کردهاند.
صدور ویزای توریستی ایران از فروردینماه ۹۹ پس از همهگیری کرونا و بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی، متوقف شد، اما صدور ویزای درمان و تجارت ادامه پیدا کرد. طبق آماری که گمرک داده است در سال گذشته چهار میلیون و ۳۴۳هزار و ۱۶۳ مسافر به کشور وارد شدند که سه میلیون و ۳۰ هزار و ۴۶۴ نفرشان ایرانی و ۵۱۲ هزار و ۶۹۹ نفر مسافر خارجی بودند.
با ادامه توقف صدور ویزای توریستی ایران که هنوز اجازه ستاد ملی کرونا را برای رفع محدودیت نگرفته، گردشگری ورودی ایران فعلا به حوزه درمان و سفرهای تجاری محدود شده است. ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در جلسه ارائه گزارش عملکرد این معاونت که همزمان با روزهای پایانی دولت و استقرار نماینده سیدابراهیم رئیسی ـ رییس دولت سیزدهم ـ در این وزارتخانه برای انتقال امور به دولت و کابینه بعد، برگزار شد، گفت: ۲۷ هزار نفر در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ با عنوان گردشگری سلامت و با رعایت پروتکلهای بهداشتی به کشورمان سفر کردند.
منشور حقوق گردشگر تهیه شد
او همچنین از تهیه منشور حقوق گردشگر خبر داد و افزود: از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری این منشور را آماده کردیم. منشور کاملی است و در سه موضوع حقوق گردشگر، حقوق جامعه محلی و حقوق ارائهکننده خدمات گردشگری در نظر گرفته شده است.
تیموری ادامه داد: در چهار سال گذشته دو سیاست اصلی را مدنظر قرار دادیم. در بُعد بینالمللی رفع تردید سفر به ایران را انجام دادیم و روی کشورهای منطقه متمرکز شدیم. این موضوع موجب شد تا تعداد گردشگران خارجی افزایش پیدا کند. سیاست بعدی ما در عرصه داخلی، توزیع سفر در سطح جغرافیایی کشور بود و آن را به عنوان سیاست اصلی انتخاب و دو برنامه برای آن اجرا کردیم؛ یکی تنوع محصولات و دیگری ساماندهی رویدادها در تقویم بود.
وی گفت: استراتژی بازاریایی را با همکاری دانشگاه تربیت مدرس آماده کردیم و در ۳۵ شاخص اصلی، اطلاعات را جمعآوری و بازارهای هدف را مشخص کردیم. همچنین استانداردسازی تبلیغاتی را در نمایشگاههای بینالمللی در خصوص تولید محتوا انجام دادیم و اطلاعات بهروزرسانی شد و برای گردشگری فرهنگی و تاریخی، سلامت، روستایی، کشاورزی و… محتوای موضوعی تهیه و چارچوب و شیوهنامه برای آنها را آماده کردیم.
تیموری یادآور شد: در سند راهبردی گردشگری برای ۲۴ دستگاه ۷۲ حکم گرفتیم، این احکام روابط دستگاه گردشگری را با دستگاههایی که به عنوان فرابخشی در این صنعت نقش دارند، مشخص میکند.
لیلا اژدری ـ مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ـ نیز با اشاره تمرکز بازاریابی ایران روی جذب گردشگر اروپایی در گذشته، اظهار کرد: در چهار سال اخیر به سمت نقشه راه برای توسعه گردشگری رفتیم و برای نخستینبار به شکل علمی بازارهای هدف را با اولویت بازارهای منطقه تعریف و روی آن کار کردیم و نتایج خوبی بهدست آوردیم. بهطوریکه تبلیغاتمان نیز به سمت این بازارها رفت.
با ادامه توقف صدور ویزای توریستی ایران که هنوز اجازه ستاد ملی کرونا را برای رفع محدودیت نگرفته، گردشگری ورودی ایران فعلا به حوزه درمان و سفرهای تجاری محدود شده است. ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در جلسه ارائه گزارش عملکرد این معاونت که همزمان با روزهای پایانی دولت و استقرار نماینده سیدابراهیم رئیسی ـ رییس دولت سیزدهم ـ در این وزارتخانه برای انتقال امور به دولت و کابینه بعد، برگزار شد، گفت: ۲۷ هزار نفر در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ با عنوان گردشگری سلامت و با رعایت پروتکلهای بهداشتی به کشورمان سفر کردند.
منشور حقوق گردشگر تهیه شد
او همچنین از تهیه منشور حقوق گردشگر خبر داد و افزود: از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری این منشور را آماده کردیم. منشور کاملی است و در سه موضوع حقوق گردشگر، حقوق جامعه محلی و حقوق ارائهکننده خدمات گردشگری در نظر گرفته شده است.
تیموری ادامه داد: در چهار سال گذشته دو سیاست اصلی را مدنظر قرار دادیم. در بُعد بینالمللی رفع تردید سفر به ایران را انجام دادیم و روی کشورهای منطقه متمرکز شدیم. این موضوع موجب شد تا تعداد گردشگران خارجی افزایش پیدا کند. سیاست بعدی ما در عرصه داخلی، توزیع سفر در سطح جغرافیایی کشور بود و آن را به عنوان سیاست اصلی انتخاب و دو برنامه برای آن اجرا کردیم؛ یکی تنوع محصولات و دیگری ساماندهی رویدادها در تقویم بود.
وی گفت: استراتژی بازاریایی را با همکاری دانشگاه تربیت مدرس آماده کردیم و در ۳۵ شاخص اصلی، اطلاعات را جمعآوری و بازارهای هدف را مشخص کردیم. همچنین استانداردسازی تبلیغاتی را در نمایشگاههای بینالمللی در خصوص تولید محتوا انجام دادیم و اطلاعات بهروزرسانی شد و برای گردشگری فرهنگی و تاریخی، سلامت، روستایی، کشاورزی و… محتوای موضوعی تهیه و چارچوب و شیوهنامه برای آنها را آماده کردیم.
تیموری یادآور شد: در سند راهبردی گردشگری برای ۲۴ دستگاه ۷۲ حکم گرفتیم، این احکام روابط دستگاه گردشگری را با دستگاههایی که به عنوان فرابخشی در این صنعت نقش دارند، مشخص میکند.
لیلا اژدری ـ مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ـ نیز با اشاره تمرکز بازاریابی ایران روی جذب گردشگر اروپایی در گذشته، اظهار کرد: در چهار سال اخیر به سمت نقشه راه برای توسعه گردشگری رفتیم و برای نخستینبار به شکل علمی بازارهای هدف را با اولویت بازارهای منطقه تعریف و روی آن کار کردیم و نتایج خوبی بهدست آوردیم. بهطوریکه تبلیغاتمان نیز به سمت این بازارها رفت.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰